Någon som använder sig av DELTACOs smart rgb led strip?

Permalänk
Medlem

Någon som använder sig av DELTACOs smart rgb led strip?

Tjena! Jag köpte deltacos rgb led lampa för några veckor sedan och den har funkat väldigt bra, färgerna är dock inte super duper men funkar som mysbelysning i ett mörkt rum. Funderar på om jag ska köpa rgb strip till min skrivbord och undrar om någon har och använder deltacos rgb strip, funkar det bra?

Permalänk

@1Gnome:

Ja, fungerar tillräckligt bra (för min del iallafall). Jag antar att det är SH-LS3M du pratar om, och även vi använder den som "mysbelysning" i ett barnrum. Just här är Tuyafirmwaren från fabrik/Deltaco ersatt med ESPHome så att den går att kontrollera via Home Assistant.

Prisvärd LED-slinga (speciellt med utbyggnaden om 1m), men relativt glest mellan LED:arna.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas bara inte ansluta dessa till Google Home. Min strömbrytare från Deltaco dyker upp direkt, men inte Led-listen. Har testat både Deltaco Smart Home-appen och Tyuas egna. Kändes som att man kom längre med Tyuas. Vill helst inte ge mig på att flasha nått om det går. Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Tjena! Jag köpte deltacos rgb led lampa för några veckor sedan och den har funkat väldigt bra, färgerna är dock inte super duper men funkar som mysbelysning i ett mörkt rum. Funderar på om jag ska köpa rgb strip till min skrivbord och undrar om någon har och använder deltacos rgb strip, funkar det bra?

köp sk6812rgbnw och styr den med en quin led dig uno. bra färger+en kanal för vanligt ljus, mycket ljusstarka och bra kvalitet.
samt kan du har fysisk tryckknapp till dig uno men ändå styr den från telefonen/dator eller home assistant.
läs mer här https://quinled.info/

PS: tänk på att använda Aluminiumlist till ledstripp, då håller dom väldigt mycket längre och du kan köra högre effekt/starkare.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par billigare led slingor med SMD 3528 & SMD 5050 LED, måste säga att 5050 ger betydligt mer exakt ljus än 3528.
Men båda duger helt klart att ha bakom tv/skrivbordet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa för nån vecka sedan https://www.aliexpress.com/item/1005001446938736.html?spm=a2g...

fungerar hur bra som helst!. klart... de e lång frakttid på det dock! har även wifi lampor från samma företag som jag också är riktigt nöjd med när det kommer till "effekt/mysbelysning". Tog dock då lampor som ej gick att ställa vit temp på, vilket jag kände i efterhand att det skulle kunna vara trevligt även det!.