Kan ej installera logitech setpoint.exe på Windows 10 dator.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ej installera logitech setpoint.exe på Windows 10 dator.

Är det någon som vet varför jag inte kan installera Logitech setpoint på min windows 10 installation? Jag har laddat ner .exe filen från logitechs webbsida (testat både 32 och 64bit) men när jag klickar på exe filen (både som admin och vanligt) så händer det inget. Installationsfönstret dyker inte upp. Jag har även testat att starta om datorn, men det funkade inte heller.

Någon vet hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Vilken Mus eller tangentbord är det till? de gick ifrån setpoint för ett bra tag sedan.
De gick då över till "logitech gaming software", och senare till "G Hub" som är helt skräp i mina ögon.

Logitech Gaming Software skulle jag titta efter om det funkar för dig.

Vad gäller varför det inte öppnas så kan det vara antivirusskydd?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyxira:

Vilken Mus eller tangentbord är det till? de gick ifrån setpoint för ett bra tag sedan.
De gick då över till "logitech gaming software", och senare till "G Hub" som är helt skräp i mina ögon.

Logitech Gaming Software skulle jag titta efter om det funkar för dig.

Vad gäller varför det inte öppnas så kan det vara antivirusskydd?

Det är till en Logitech MX 5500 tangentbord och mus som är några år gamla: https://www.pcworld.idg.com.au/review/logitech/mx5500_revolut...

Det är logitech setpoint som funkar med dessa två enheter.

Jag har redan deaktiverat antivirus appar och brandväggen.

Permalänk
Hedersmedlem

FYI så hade jag setpoint installerat nyligen, men det försvann i samband med en återställning och nu behöver jag installera om det, vilket det inte går då jag inte ens får upp installationsfönstret.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl Logitech Options du ska ha ?
https://www.logitech.com/sv-se/product/options

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl Logitech Options du ska ha ?
https://www.logitech.com/sv-se/product/options

Nix, den versionen fungerar inte med min tangentbord / mus kombo (hittar inte mina enheter efter installation).

Permalänk
Hedersmedlem

Testade nyss att klicka på logitech setpoint installationsfilen via min windows 10 på virtualbox (virtuell server) och då dök installationsrutan upp, men det vägrar fortfarande dyka upp på min huvuddator.

Tacksam för några idéer på vad jag ska göra. Behöver verkligen få igång setpoint installationen

Observera att jag för övrigt inte har problem med att installera andra installationsfiler, utan det är endast setpoint.exe som inte poppar upp

Permalänk
Medlem

Har inte logitech börjat med online-installer? Dvs du drar ner en installations fil som sedan i sin tur laddar ner de filer som behövs för installationen. Om så är fallet så finns säkert en offline-variant.
Hur stor är filen du laddade ner?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Löste detta genom att skapa en ny användare, och sedan installera setpoint via nya användaren (fast för alla användare). Så nu fungerar allt som det ska igen.