Dator scrollar av sig själv

Permalänk
Medlem

Dator scrollar av sig själv

Hejsan,
Min dator har börjat scrolla okontrollerat av sig själv.

Har en stationär dator med trådlöst tangentbord/mus. Windows 10, senaste uppdateringen. Asus Rog20AJ.

Har testat att starta om flera gånger i hopp om att den ska fixa problemet själv.

Är det någon som känner igen liknande problematik? Tänker om den fått virus som kan orsaka detta eller hur hade ni gjort för att felsöka problemet?

Mvh/Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nystedt88:

Hejsan,
Min dator har börjat scrolla okontrollerat av sig själv.

Har en stationär dator med trådlöst tangentbord/mus. Windows 10, senaste uppdateringen. Asus Rog20AJ.

Har testat att starta om flera gånger i hopp om att den ska fixa problemet själv.

Är det någon som känner igen liknande problematik? Tänker om den fått virus som kan orsaka detta eller hur hade ni gjort för att felsöka problemet?

Mvh/Peter

Provat med ett annat tangentbord och annan mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Provat med ett annat tangentbord och annan mus?

Det löste sig när jag testade annat och sen bytte tillbaka😅 tack

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, från ingen stans i dag när jag satte mig så hade något plötsligt hänt. Jag märkte det först när jag försökte ändra utseendet på min blogg och speciellt när det är flikar på sidan man kan klicka ner och välja olika allternativ i listan som "väcklas ut", och fliken gick bara tillbaka direkt efter att jag klickat på den...
Det gick till en början utan problem sen började det helt plötsligt.
det skrollar inte när jag googlar eller så, men min hemskärm där jag har ett tillägg som heter infinity eller nått sånt där jag har appar liggandes och man kan ha flera sidfor om man vill som man horisontellt (som på mobilen kan "swipea" emellan, trots att jag bara har en, när musen är på den delen av skärmen går sidan fram och tillbaka av sig självt, och märkte även att något inte stämmer när jag försöker att högerklicka...
datorn brusar betydligt mer än den brukar dessutom trots nyomstart precis samt endast ett googlefönster igång på hela datorn, blir så jäkla orolig. även startmenyn (har wind 10) rullar neråt av sig själv,
Snälla vad kan detta vara och varför blev detta helt plötsligt när jag satt och greja innan, från att allt fungerade till att de plötsligt börja spöka av sig själv?! någon ny uppdatering som installerats idag kanske? ska prova se vad de kan vara, och uppdatera BT eller ingångarna för usb, löser sig säkert, men om inte så får ni gärna ge mig tips...
jösses så datorn varvar upp sig för nån sekund för att sedan bli lite lugnare, och ett par sekunder senare drar den igång igen....
jätte konstigt...
tack och ska först prova koppla bort och se om de blir ngn skillnad...
mvh Mirre