Silicon Power US70 M.2 PCIe.4?

Permalänk
Avstängd

Silicon Power US70 M.2 PCIe.4?

Jag har slagit till på ett helt annat M.2 SSD-hårdvarumärke: Silicon Power
Följande: https://www.webhallen.com/se/product/325755-Silicon-Power-US7...

Enligt få recensioner jag hann skumma igenom talade om otrolig mängd TBW även om det "bara(?)" är 5 års garanti.

Jag har redan kortet hemma liggandes på soffan i väntan på att installeras imorgon så jag bara undrar vad jag bör ha för förväntningar om vi utgår ifrån att det INTE kmr vara DOA.

Någon här som känner igen Silicon Power som lagringsvarumärke. Är det något att hänga i julgranen hållbarhetsmässigt talat?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag tittade på samma disk. Det är ett Taiwanesiskt företag som lär ha funnits sen 2003. Recensionerna av disken verkar positiva men påpekar att den inte maxar Gen4-interfejset fullt ut.

1800 TBW är ju 3 gånger så högt som för t.ex. Samsung Evo 970 Plus 1TB.

Visa signatur

Martin "xarragon" Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Peak performance highlights include: 416,197 IOPS in 4K read, 141,274 IOPS in 4K write, 3.8GB/s in 64K read, and 795MB/s in 64K write. In our VDI Clone, we saw 106,541 IOPS in boot, 37,268 IOPS in initial login, and 26,734 IOPS in Monday login.

Overall, these results were disappointing, as we were hoping to see a massive gain in performance over the previous generation (it performed pretty much on par with Gen3 SSDs we’ve reviewed).

Tyvärr verkar ju prestandan inte så där superbra för pengarna. De ligger alltså på över 2 SEK per GB, vilket är Samsungs Pro-område.