appar på skrivbordet chrome os?

Permalänk

appar på skrivbordet chrome os?

Hej!

Jag har sett på en del produktbilder (Chromebooks) att det ligger appar på skrivbordet, precis så som det gör i windowsdatorer. Jag har dock inte lyckats att göra detta på min chromebook. Är det någon som vet hur man gör detta eller om det ens går?

Bild länkad från computersweden

mvh
hobbitar

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det där ser ut som genvägar som skapats via webläsaren va? Om du t.ex. är inne på youtube kan du klicka på menyknappen (trippel-punkt, hamburgarmeny), More tools --> Create shortcut, sen högerklickar du på genvägen och väljer "pin to shelf".

Från här: https://support.google.com/chromebook/answer/3113576?hl=sv

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Tack för svaret Printscreen

Ja de går fint att fästa på hyllan längst ner precis som i guiden MEN jag hittar inget sätt att fästa appar/genvägar på själva skrivbordet dessvärre.

Permalänk
Hedersmedlem

Produktbilden ser inte ut som ett skrivbord utan snarare som någon slags launcher / sökfunktion?

Permalänk
Medlem

Produktbilden visar när touch funktionerna är igång. dvs. om du t.ex. roterar skärmen så touch aktiveras fullt ut och tangentbordet inaktiveras.