Hur ofta hämtar Inet paket från postnord?

Permalänk

Hur ofta hämtar Inet paket från postnord?

Hej så jag har gjort en felanmälning på ett Oculus Quest 2 jag köpte 09/22 fick den 09/24 och upptäckte att min vänster spak var trasig skickade in den 09/27 och det det står att postnord har den i Göteborg sedan 01/10 så jag undrar bara hur lång tid det brukar ta innan Inet får paket från postnord eller om det har blivit fel och jag kommer behöva vänta på att postnord skickar tillbaka den.

Permalänk
Avstängd

Varför ringer du inte postnord och frågar?

Hur ska vi kunna svara på det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att de får post varje dag.

Permalänk
Medlem

Har du använd deras fraktsedel eller skickat in på egen hand och missat att använda företagspaket?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Moderator
Moderator

Inet lär inte hämta några paket alls, utan de körs ut till företaget. Har du inte använt den fraktsedel du fick av dem kan du mycket väl ha skickat fel och får antagligen vänta på att paketet går i retur.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av macmann1:

Har du använd deras fraktsedel eller skickat in på egen hand och missat att använda företagspaket?

Ja jag använde mig utav deras fraktsedel

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SkarLaind:

Ja jag använde mig utav deras fraktsedel

Då har paketet antagligen bara inte blivit scannat vid leverans. Går det inte att kolla status på ärendet på Inets sida? I annat fall kan kundtjänsten med all säkerhet hjälpa till.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

Då har paketet antagligen bara inte blivit scannat vid leverans. Går det inte att kolla status på ärendet på Inets sida? I annat fall kan kundtjänsten med all säkerhet hjälpa till.

Kontaktade Inet kundservice och de ska att den satt fast i PostNord utav någon anledning och blir hämtad imorgon.