Windows 10 på två datorer om man köper en licens

Permalänk

Windows 10 på två datorer om man köper en licens

God Jul!

Jag har Windows 10 Home retail på usb sticka inköpt för några år sedan och installerat på min dator men har nu köpt delar att bygga en dator till.
Min fråga då, om jag köper en licens till och ändrar till den på min nuvarande dator kan jag då installera Windows 10 på min nya dator med usb stickan jag köpte för några år sedan och använda det serienumret som följde med?

Köpa licens härifrån:
https://www.gamekeys.se/produkt/windows-10-home-retail/

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Rekordmedlem

En retaillicens kan flyttas men win funkar också utan aktivering om du inte stör dig för mycket på uppmaningen att aktivera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är bara använda samma nyckel till nästa dator och använda på båda. Du har har ju bara 2 ögon som kollar åt samma håll så du kan bara använda ett windows åt gången. 😂

Så länge det fungerar så är resten filisofi.

Permalänk
Medlem

Krävs ingen licens för Windows 10 och det absolut bästa är att du får färre uppdateringar.
Problemet med alla "cdkey" affärer är att du indirekt eller direkt betalar pengar till organiserad brottslighet.. Är bättre att inte betala för en fulnycklar och ladda ner allt.

Permalänk
Medlem

Varför vill du flytta en licens om du ändå tänker köpa en ny? Om det är själva USB-minnet för installation du vill använda så kan du ju skapa ett nytt fräscht med "Media Creation Tool". Läs mer här:

https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-installati...

När du sen använder det nyskapade mediet från ditt egna USB-minne så kan du mata in nyckeln från en nyköpt licens där. Eller kör utan aktivering som nån föreslog om du föredrar det.