Fråga om Telecom Mobile Service

Permalänk
Medlem

Fråga om Telecom Mobile Service

Hej!

Jag vill fråga om en butik i Stockholm som kallas Telecom Mobile Service o säljer nya iPhones och Samsung till ett lägre pris än andra välkända butiker, då min vän kontaktade dom om en iPhone 14 Pro Max för endast 10 500 kronor!

Han ville köpa den direkt, men jag rådde honom att sakta ner o vänta, eftersom priset var tveksamt och även lägre än det officiella priset.

Så Är det någon som har någon tidigare erfarenhet eller har hört något om det?

Tack i förhand!

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är det den på Götgatan? Primemobile vars hemsida stinker?
Ser dock inte i14 på hemsidan men hittar inte mycket om Telecom Mobile Service heller.
Oavsett, det är ju bara att gå in och snacka med dem men det låter för bra.

Permalänk
Medlem

Ca 6000:- lägre pris än andra butiker. Låter varning och undvik enligt sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är det den på Götgatan? Primemobile vars hemsida stinker?
Ser dock inte i14 på hemsidan men hittar inte mycket om Telecom Mobile Service heller.
Oavsett, det är ju bara att gå in och snacka med dem men det låter för bra.

Ja, det är deras adress!Han gick till dem idag och pratade med dem, och de sa till honom att mobilen är original. När han frågade om prisskillnaden sa de åt honom att då gå och köpa en mobil från de andra butikerna 😇
Så, de vägrade till och med att ge honom IMEI. Är detta bevis på att dessa telefoner inte är original? Och i så fall, hur var det tillåtet att föras in i landet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ca 6000:- lägre pris än andra butiker. Låter varning och undvik enligt sunt förnuft.

Jag håller med 100%!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kale422:

Ja, det är deras adress!Han gick till dem idag och pratade med dem, och de sa till honom att mobilen är original. När han frågade om prisskillnaden sa de åt honom att då gå och köpa en mobil från de andra butikerna 😇
Så, de vägrade till och med att ge honom IMEI. Är detta bevis på att dessa telefoner inte är original? Och i så fall, hur var det tillåtet att föras in i landet?

Inte så serviceinriktat iaf så det är ju "gott tecken" på att de inte är speciellt seriösa. Vad gäller IMEI så finns inga krav på att de måste ge ut det (vad jag vet utan att ha använt google) så nej, skulle inte kalla det för bevis.

De användet f.l iJustine och MKBHD som bakgrundsbild till deras Black Week lol

Permalänk
Medlem

Det finns ingen butik som heter Telecom Mobile Service ,Observera detta är en bluff sida jag var ett av offren.