Problem med Apple Home

Permalänk
Medlem

Problem med Apple Home

Hej! Plötsligt en dag slutade mina smarta hemtillbehör att fungera och svarar inte i Apples hemapplikation. Tips på lösningar eftersökes.

Gällande:
- Wemo Smart Plug
- Nanoleaf A19 Smart Bulb (nya med matter och thread).

Jag har även i mitt smarta hem två Apple TV 4K (nya med thread/matter ethernet 128gb) och en HomePod Mini, de fungerar fortfarande fint.

Jag har provat att göra samtliga strömlösa och väntat.
Efter det så började lamporna att fungera i Nanoleaf egna app, men fortfarande inte i Apple Hem.
Då provade jag att radera lamporna i Nanoleafappen, följt av ett raderande av själva appen.
Sen raderade jag hela Applehemmet och skapade ett nytt hem.
Nu försöker jag lägga tillbaka tillbehören i det nya hemmet, men det går inte! Inga av tillbehören kan hittas!
Jag har haft tålamod i drygt en vecka nu, men det går fortfarande inte. Alla mina enheter uppbär de senaste uppdateringarna.
Jag vet inte varför de en dag slutade att fungera. Men jag har noterat att det kom nära inpå iOS-uppdateringen 17.1.

Vad ska jag göra härnäst?

Permalänk
Medlem

Om inte Nanoleafs egna app hittar lamporna hade jag hört av mig till deras support. Kanske känner de till om det är några problem med en viss iOS-version.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.