Dator till undervisning 0-1000kr

Permalänk
Medlem

Dator till undervisning 0-1000kr

Hej!

Fick inte något bra napp när jag försökte för någon månad sedan, så jag gör ett nytt försök.

Jobbar som lärare och undervisar bland annat i teknik. Söker en skänkes/billig dator som är lätt att plocka isär och bygga ihop, så atx. Den får gärna i nuvarande skick vara möjlig att starta, vore såklart kul för eleverna att se att den funkar när vi byggt ihop den.

Betalar såklart frakt också, kan även hämta datorn om det är i närheten av Jönköping.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Kanske kan det här vara av intresse?
Mobo: Asrock N68C-S UCC AM2+/AM3
CPU: Phenom II x4 840
RAM: 2x4GB DDR3 (moderkotet tar även 2x DDR2 stickor)
GPU: GTX650Ti (moderkortet har även inbyggt grafik)

Tyvärr ingen lämplig PSU, men jag har ett gammalt plåtchassi från 1900-talet du kan få.

500Kr?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Hej!

Fick inte något bra napp när jag försökte för någon månad sedan, så jag gör ett nytt försök.

Jobbar som lärare och undervisar bland annat i teknik. Söker en skänkes/billig dator som är lätt att plocka isär och bygga ihop, så atx. Den får gärna i nuvarande skick vara möjlig att starta, vore såklart kul för eleverna att se att den funkar när vi byggt ihop den.

Betalar såklart frakt också, kan även hämta datorn om det är i närheten av Jönköping.

Läs hela annonsen här

Hej!

Jobbar på en förening som heter Barnens Dator, jag skulle kunna ge er en dator för ert syfte. Däremot behöver jag ta fraktkostnad alternativt om ni kanske kan komma till Örebro och hämta? antingen eller

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 5700X Grafikkort: RX7800XT RAM:32GB Corsair MB: ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax SSD: 1x1tb Kingston KC3000 1x1tb EVO860 SSD CPU-Cooler: Alpenföhn Case: NZXT H1 itx PSU: NZXT 750W SFX