Permalänk
Medlem

Pi Network till SEK

Hej, sitter just nu på en lite hög av valutan PI Network som jag skulle vilja sälja av och omvandla till svenska kronor, men känner mig inte alls säker på hur jag gör det på bästa sätt.

idag har jag valutan i en wallet som jag fick från PI Network, så lättaste borde väl vara att gå via en börs, men vilken kan man lita på?

Fick tips om Trijo, men de verkar inte handla med PI direkt, så då behöver jag en mellanhand för att gå från PI -> ETH/BC o sen Trijo till SEK.

Alternativet jag ser är HTX, som verkar kunna ta PI direkt, så om den går att lite på kanske det är bättre?

Sen kommer frågan om vilken börs som fungerar med min bank bäst (Swedbank).

Har lyckats föra över från Binance till Swedbank för flera år sen, men vet inte om regelverk har ändrats till dess.
Om Swed inte vill låta mig flytta, måste jag då öppna konto på en ny bara för detta?

Som sagt, är inte alls hemma i denna världen och skulle uppskatta lite vägledning

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk

Hej, jag skulle rekommendera dig att skaffa Revolut som bank som du använder som en mellanhand mellan Swedbank för att komma runt deras policy.
Binance (valfri exchange) - Revolut - swedbank

Har inget svar på din fråga om PI.

Får jag fråga hur du lyckades verifiera/kyc/få ut dina PI ifrån appen?
Jag har skickat in min kyc för ca 6 månader sen och jag väntar fortfarande på att det ska bli klart?

Permalänk
Medlem

Många skattepliktig händelser på det där, säker på att du vill hålla en sådan hög profil på det?

Permalänk
Medlem

Bra tips, ska kolla Revolut:) jag lyckades få kyc godkänd o klar, men bara 70% av mitt innehav är "upplåst". Har med hur mycket jag har bidragit med till min security circle om jag förstår rätt.

Förstår inte riktigt frågan om hög profil. Har tidigare sålt btc o fått skatta på vinsten, men det är la bara smällar man får ta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heztio:

Bra tips, ska kolla Revolut:) jag lyckades få kyc godkänd o klar, men bara 70% av mitt innehav är "upplåst". Har med hur mycket jag har bidragit med till min security circle om jag förstår rätt.

Förstår inte riktigt frågan om hög profil. Har tidigare sålt btc o fått skatta på vinsten, men det är la bara smällar man får ta?

Ok men hur ofta får du utbetalt på Pi?
Hur kalkylerar du värdet i SEK?
Hur värderas låsta utbetalningar?

Det är half omöjligt att göra det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Ok men hur ofta får du utbetalt på Pi?
Hur kalkylerar du värdet i SEK?
Hur värderas låsta utbetalningar?

Det är half omöjligt att göra det rätt.

Ja, håller helt med, så min tanke är i stort sätt att dra mig ur, ta innehavet jag sitter på nu, sälja av till ETH/BTC, o sen vidare till SEK, sen inte tänka mer på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är så facinerande hur olika scams får följare.
Finns tråd på fb om detta med, så du är ju uppenbarligen inte ensam om att "tro" på denna kryptovaluta.

Svaret är att det inte finns nåt sätt att ta ut o sälja.

Appen är konstruerad som att du "minear" genom att trycka på en knapp och titta på en reklamsnutt.

Utvecklaren av appen får adsense pengar för att du (och andra godtrogna) tittar på reklamen. Sen uppdateras ett en siffra på din skärm som ska imitera nåt sorts saldo (som inte finns).
Snipp snapp slut.