Permalänk
Medlem

YouTube höjer priset

Fick ett mail precis.... priset höjs till 149 SEK!! Är inte detta absurt? Vart går gränsen enligt er? Jag använder YT dagligen på TV. Men detta är ju sjukt..

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Kan... inte... sluta... skratta
(Inte åt OP för att vara tydlig)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

youtube premium är lätt det bästa abonnemanget jag har, prishöjning suger men enligt mig är det värt 149/mån.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Kan genuint inte förstå varför detta skulle vara en big deal? Jag konsumerar youtube dagligen och då är det i nästan alla fall väldigt hög produktionsnivå på det jag kollar på. Även om man inte kollar så mycket som jag gör så är väl för tusan 150 spänn ingenting idag?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Familjeabonnemanget för Premium gick från 229 kr till 359 kr… Det var ju i saftigaste laget.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Snusfri

Jag har inte fått något mail ännu om någon prishöjning.

Håller med både @DST och @Fetkoala.

Visst är prishöjningar alltid trista, men jag använder YouTube dagligen i många timmar, är min äverlägset mest använda streamingtjänst (av de 2 jag har).

Att slippa hålla på mickla med inkomststjälande plugins/appar och veta att jag ger något till de kreatörer jag följer är lätt värt en pizza med cola i månaden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt är nog ett mer rätt ord för detta. Jag är mycket glad över att jag inte ens använder youtube.com eller YouTube-appen, men ändå kan komma åt materialet på YouTube.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Familjeabonnemanget för Premium gick från 229 kr till 359 kr… Det var ju i saftigaste laget.

Mitt familjeabonnemang kostar 179kr och går snart upp till 279kr.

Även fast vi konsumerar extremt mycket Youtube är en sådan ökning i det sjukaste laget. Fick Youtube uppdraget att vara det första företaget som gör en extrem höjning bara för att se vad som händer? Kommer all andra att följa spåret om det går bra? Tex Comviq ökar abonnemangskostnaden från 295 till 595 osv?

Helvete.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ännu mindre chans med andra ord att man skulle vitlista dem i ad blockern eller betala för premium. För att 149:- per månad ska kännas värt så måste den genomsnittliga kvalitén på det som läggs upp vara betydligt högre och mer av pengarna måste gå till dom som faktiskt producerar och lägger upp videos. Alternativt, som jag sagt tidigare, så får dom erbjuda ett prisvärt alternativ som bara tar bort reklamen.

Permalänk
Skrivet av tomjut:

Jag fick brev det gick från 179 till 279 kr… Varför betalar du så mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

279 kr för min del? Har premium familjemedlemskap.
Tidigare låg den på 179 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

279 kr här för ett familjeabbonemang här. Från tidigare 179 kr

Permalänk

Det är ingen rolig prishöjning. Sett till hur mycket jag använder Youtube så accepterar jag prishöjningen och fortfarande kommer ha den.

Jag ser dock ett problem som jag har förespått. Youtube används på flera sätt, både privat och för jobb.
Att ha Youtube med reklam för jobbet är helt kört, det funkar inte om reklam kommer hela tiden när man hoppar fram och tillbaka.
Därför tvingas vissa köpa youtube premium för privata pengar för att ha den i sitt arbete. När det gäller just youtube så används den en hel del privat. Men det kommer bli samma sak med olika Ai tjänster, som Google Gemeni Advanced för 255kr/månad, där den privata användning kan vara mindre men likaväl ska det betalas med privata pengar.

Så jag gnäller inte så mycket på just youtubes höjning just nu. Bara att jag ser vad som håller på att komma med dessa abonnemangskostnader som ökas.

Permalänk
Medlem

279:- för min del nu med familjemedlemsskap.. förut 179:-

Bara att acceptera höjningen, jag skulle aldrig klara mig utan YT. och med reklam skulle jag bryta ihop..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Asus PG32UCDM 32" 4K , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

youtube premium är lätt det bästa abonnemanget jag har, prishöjning suger men enligt mig är det värt 149/mån.

Jag håller med. Spenderar (alldeles för) mycket tid på Youtube så det här är inget att bli upprörd över för min del.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Spridda skurar med priser… Men ja, jag kommer vara kvar. Finns inget abb jag värderar lika mkt som yt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Mitt sådant här fungerar fortfarande felfritt som tur är

Men även om man skulle "upptäckas" så de tar bort de så hade jag ändå betalat 149kr för Youtube Premium.
Det är typ enda tjänsten jag kan tänka mig betala för (förutom möjligen netflix).

Jag använder Youtube music + Youtube varje dag på alla enheter (PC, iPhone, iPad, Apple TV).
149kr är betydligt billigare än betala för typ Apple music / spotify + annat.

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet. Får fortsätta med adblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

Jag fick brev det gick från 179 till 279 kr… Varför betalar du så mycket?

YouTube Music Premium har jag, borde varit tydligare med det.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Spridda skurar med priser… Men ja, jag kommer vara kvar. Finns inget abb jag värderar lika mkt som yt.

Antar att det är för att du köper via Apple.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Varför betalar folk för prenumerationer som Youtube Premium via App store? Det har alltid varit så att man får betala betydligt mer där än teckna prenumeration direkt av tjänsten.

Gillar folk helt enkelt bara att slösa bort pengar på absolut inget?
Skrämmande att se så många tom på Sweclockers betala betydligt mer än vad det kostar av ingen anledning.

Permalänk
Medlem

Vårt Family Premium ökar från 179 till 279kr, det var ju synd.

Men 5 användare med typ 10 timmar i veckan. Snabb beräkning ger att det fortfarande bara kostar ungefär 1,40 kr/tim. Fortfarande lätt vårt mest prisvärda streaming-abonnemang i familjen.

Jag hade gärna avslutat nån av de andra istället men tror ni inte det alltid finns nån serie på dem som frugan vill fortsätta kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Köp för allt i världen inte via appen! Det står ju till och med klart och tydligt i din skärmbild att det skulle kosta 149kr/mån istället för 199kr/mån om du gör det via hemsidan i stället.

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Köp för allt i världen inte via appen! Det står ju till och med klart och tydligt i din skärmbild att det skulle kosta 149kr/mån istället för 199kr/mån om du gör det via hemsidan i stället.

Haha, jo inte så att jag missade det direkt 😁 Skaffade det när det släpptes så signade upp mig inne i appen å sen har det bara rullat på

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Avslutade precis tjänsten. Jag vet inte hur man hinner använda YouTube flera timmar om dagen, men 95 SEK / mån (studentabonnemang) för att slippa reklam (jag är inte intresserad av YouTube Music) är alldeles för mycket.

När kommer konkurrenten till YouTube?

Permalänk
Medlem

Har fått samma mejl jag med... Surt
Jag gick ganska nyligen över från spotifyabonnemang till att betala för youtube och youtube music och det är nog fortfarande värt det för mig (jag har inga andra streamingtjänster), men känns klart som en sämre deal nu än vad det var vid bytet
Gillar verkligen inte trenden och vill inte stödja den, men är inte sugen på att gå tillbaks till vanliga reklamfyllda youtube.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Betalar man redan 500:- i månaden för fiberuppkoppling så vill man nog inte betala så mycket mer för att ta del av det Internet har att erbjuda.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Diskuterade detta lite kort med sambon i morse. Ska vi ha kvar det eller inte? 279kr/mån för familjeabonnemang, saftig ökning från tidigare 179kr.

Vi har inga andra streamingtjänster för video, bara Spotify för musik. Vet inte hur många timmar/vecka vi använder Youtube men väldigt många i alla fall. Säkert 15-20h var. Det blir värt det ändå, bara att bita i det sura äpplet och fortsätta betala.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Diskuterade detta lite kort med sambon i morse. Ska vi ha kvar det eller inte? 279kr/mån för familjeabonnemang, saftig ökning från tidigare 179kr.

Vi har inga andra streamingtjänster för video, bara Spotify för musik. Vet inte hur många timmar/vecka vi använder Youtube men väldigt många i alla fall. Säkert 15-20h var. Det blir värt det ändå, bara att bita i det sura äpplet och fortsätta betala.

Måste ni ha ett familjeabonnemang?

Permalänk
Medlem

Fick precis att de ska höja min premium familj från 179kr till 279kr. Det är en rejäl höjning.

Men samtidigt har de väl stängt av möjlighet för adblock numera vad jag förstått. Vi kollar på youtube mer än Netflix eller andra ställen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.