Corsair släpper modulärt chassi i serien Frame

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper modulärt chassi i serien Frame

Uppföljaren till 4000D Airflow är rejält anpassningsbart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där träpanelen var ruggigt snygg. Rimliga priser på chassit. Är något av det med träpanelen, eller den är extrautrustning?

Permalänk
Medlem

Vetefasen vad det är, men tycker typ alla Corsairchassin senaste 5+ åren är rätt tråkigt småfula.
Lyckas alltid ha en i grunden väldigt strikt kantig design med lite konstig påklistrad estetik på frontarna och ha udda mönster i galler mm som jag inte gillar. (gäller även nätaggen tex)

De här nya chassina bryter inte det mönstret...

Trädetaljerna och den ena fronten med högsmala assymetriska linjer känns ganska Fractal-inspirerade...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vetefasen vad det är, men tycker typ alla Corsairchassin senaste 5+ åren är rätt tråkigt småfula.
Lyckas alltid ha en i grunden väldigt strikt kantig design med lite konstig påklistrad estetik på frontarna och ha udda mönster i galler mm som jag inte gillar. (gäller även nätaggen tex)

Trädetaljerna och den ena fronten med högsmala assymetriska linjer känns ganska Fractal-inspirerade...

Instämmer!

Hakade på hypen och köpte ett 4000D airflow chassi till mitt XP-bygge och ångrade mig ganska snabbt. Lyckades tack och lov knipa ett Obsidian 500D som jag tycker är sjukt stilren och passar perfekt med storebrorsan Obsidian 1000D.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Såg bra ut tills frontpanelen. Det är alltså gjort för att stå på ett skrivbord. Tornchassin hör inte hemma på skrivbordet. Faktum är att det är direkt omoraliskt och bör medföra någon form av tukt.

Permalänk
Medlem

Man kan ha vilken frontpanel som man vill, så länge det är den som följer med?
Eller vad är alternativet, dra egna kopparkablar som i alla andra lådor?
Kan man få en PS/2 port i frontpanelen?

Trevligt med en 140mm fläkt dar bak iaf, men modulärt har det nog rätt långt kvar att få kallas av mig för att man kan ha 3 olika storlekar på fläktar i fronten och har många lager filter som tar upp en hel tvättlina efter rengöring?

Ursäkta om jag är kritisk, men jag ser inget unikt med denna låda.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av DasIch:

Såg bra ut tills frontpanelen. Det är alltså gjort för att stå på ett skrivbord. Tornchassin hör inte hemma på skrivbordet. Faktum är att det är direkt omoraliskt och bör medföra någon form av tukt.

Underskatta inte behovet av späkning

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Roger W:

Håller med dock smidigt med flyttbara rails beroende på storlek av fläktar.
corsair design känns väldigt "futuristisk" och fyrkantig på något sätt.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Reagerade också på det. Plus att det blir extra högljutt med chassit ståendes så nära öronen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Synd att inte fler chassis har plats för 200mm fläktar i front. -_-