POE2 Tips för att fixa lagget
God afton.. Tänkte kolla om det finns någon där ute med bra tips på hur man kan spela poe2 utan fps drops från helvetet.
Förstår att vissa maps är helt broken men kanske finns det något man kan göra som jag missat?
Kanske några optimala inställningar eller program som funkar bra?
Spelet är inte direkt ospelbart och för det mesta har jag stabil fps mellan 100-177 som jag låst den till med Vsync.
Det blir riktigt illa dock allt för ofta i breaches eller när det kommer fog från Delurium eller chests.
På vissa maps är det stabilt men 50% av mapsen går den ju ner till 30-40 fps och blir I princip ospelbart när jag öppnar tex breaches..
Har suttit här nu i en vecka flera timmar /dag och ändrat inställningar, formaterat även fast datorn är helt ny, testat att undervolta och clocka grafikkortet, testat köra spelet helt default, nya drivrutiner, gamla drivrutiner, ändra energiplaner, max prestanda, kört processor-lasso och provat olika saker där, kört utan skalning som NVIDIA DLSS, testat Vulkan och Dx12 och alla inställningar på respektive, ja ni förstår listan går vidare ett par A4a ark men som sagt jag kanske har missat något simpelt?
Har testat att spela andra spel som diablo4 och det spelet flyter på utan fps drops, även med extremt mycket gröt på skärmen I ultra settings kör det på utan problem.
Sitter på en hyfsat bra dator som är ett par veckor gammal bara.
4070 Ti Super
Ryzen 5 7600
32GB ram & SSD
Har testat att söka fel på datorn med OCCT, Prime95, Benchmarkar I snitt medel eller över på grafikkortet och 99% på CPU SSD och minne. Inga fel hittas någonstans och som sagt andra spel körs utan minsta störningar över huvud taget.
Så kanske finns det någon som kan komma med något kul att testa? All hjälp är hjärtligt välkommet då livet känns rätt hopplöst för tillfället.. Vill inte behöva sluta spela pga lagg då det är så förbannat kul..
Tack på förhand!