Dom olika DLSS lägena. Ändrar ni? DLSS A till K!

Permalänk
Medlem

Dom olika DLSS lägena. Ändrar ni? DLSS A till K!

DLSS Preset A: The basic, default choice for the more mainstream DLSS modes (i.e. Performance, Balance, and Quality). Preset A has been around for a long while, and it’s a good choice if you want to deal with excessive ghosting, especially if you’re using it in a game that doesn’t have all the DLSS inputs, like motion vectors for example.

DLSS Preset B: A special variant of Preset A that’s purpose-built specifically to improve upon the Ultra Performance DLSS tier.

DLSS Preset C: A modified variant of Preset A designed for fast-paced games that prefer current frame meta-data over anything else. You get a less temporally stable image, but the flip side is that you don’t get much ghosting in turn.

DLSS Preset D: A modified variant of Preset A designed for slower-paced games that take more temporal data into account than Preset C. It’s the flipped version of Preset C, effectively, deliveingr improved image stability at the risk of extra ghosting.

DLSS Preset E: A generally improved sub-variant of Preset D, and it should be used over D in most cases.

DLSS Preset F: The default DLSS Preset version used for Ultra-Performance and DLAA levels of supersampling. Very minor ghosting present if used at its targeted DLSS quality levels.

DLSS Preset G: Currently unused, from the look of it.

DLSS Preset J: The baseline Transformer-based DLSS, delivering a substantial improvement in image quality compared to the other Presets’ CCN-based model.

DLSS Preset K: A further improvement upon Preset J, which seems to reduce vegetation shimmering (though it’s still present in affected games).

https://www.destructoid.com/nvidia-dlss-presets-what-do-they-...

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör på "Latest" i NVIDIA-appen då det ger Preset K, åtminstone i BG3 som är det jag testat ännu. (Bekräftade det med DLSS indicator-registry-hacket.)
Dvs senaste Transformer-baserade modellen.

K gick inte att välja direkt åtminstone när jag kollade för typ 1.5-2 veckor sen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Har inte sett inställningar med de här namnen i de spel jag har. Det står typ "Performance", "Quality", "Balanced" och nåt mer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har inte sett inställningar med de här namnen i de spel jag har. Det står typ "Performance", "Quality", "Balanced" och nåt mer.

Denna preset finns inte i spelet utan måste ändras utanför spelet. Kanske till och med i speciell programvara.

Skulle vara lite skeptisk till att köra nån ändring här i tävlings-spel, för att undvika att bli avstängd...

Verkar som att Nvidia appen kan styra VISSA spel, där är det antagligen OK att ändra även i tävlingsinriktade spel

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Upplevde att jag fick sämre fps med "latest" i NVIDIA-appen. Förvisso har jag bara testat det i BF2042 än så länge, och jag antar att det innebär DLSS Preset J.

Visa signatur

i5-14400F | 1TB SSD M.2 | 32GB DDR5 | RTX 4070 SUPER

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fortitude:

Upplevde att jag fick sämre fps med "latest" i NVIDIA-appen. Förvisso har jag bara testat det i BF2042 än så länge, och jag antar att det innebär DLSS Preset J.

De ger lite lägre FPS ja, men i regel bättre bildkvalitet. Ibland så mycket att Performance med Preset J/K ser bättre ut än Quality med de äldre modellerna, till och med.
Om man i regel kört Quality förut kan man sannolikt köra Balanced med dessa och få lite bättre prestanda och bildkvalitet samtidigt.

HUB har en bra genomgång med bildkvalitet och prestanda:

Edit: Nämnvärt är att för uppskalning är de lite mer krävande (typ 5-10% nånstans), men för Ray Reconstruction är de nya modellerna mycket mer krävande på 2000- och 3000-kort. Tror man förlorar typ 30-40% prestanda någonstans. De fungerar och ser klart bättre ut, men det är kanske inte värt den prestandakostnaden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Vi som kan använda dessa lägen borde verkligen prata om dom.
Vad vi ser för skillnad i spel och varför vi väljer vad vi väljer.
Många blir tacksamma om det går att få mindre ghosting tex. Det kan förekomma på 3000 serien om vi kör med inmodat frame gen.
Andra vill ha så mycket fps det går.
Det som funkar bäst för mig i Baldur's Gate 3 lär inte vara samma som i DOOM då spelstilen skiljer markant.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Cities Skylines 2 blev helt plötsligt spelbart med DLSS med Preset J, såg förjäkligt aliased ut tidigare med CN-modellen. Riktigt najs med TN!

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

DLSS Preset A: The basic, default choice for the more mainstream DLSS modes (i.e. Performance, Balance, and Quality). Preset A has been around for a long while, and it’s a good choice if you want to deal with excessive ghosting, especially if you’re using it in a game that doesn’t have all the DLSS inputs, like motion vectors for example.

DLSS Preset B: A special variant of Preset A that’s purpose-built specifically to improve upon the Ultra Performance DLSS tier.

DLSS Preset C: A modified variant of Preset A designed for fast-paced games that prefer current frame meta-data over anything else. You get a less temporally stable image, but the flip side is that you don’t get much ghosting in turn.

DLSS Preset D: A modified variant of Preset A designed for slower-paced games that take more temporal data into account than Preset C. It’s the flipped version of Preset C, effectively, deliveingr improved image stability at the risk of extra ghosting.

DLSS Preset E: A generally improved sub-variant of Preset D, and it should be used over D in most cases.

DLSS Preset F: The default DLSS Preset version used for Ultra-Performance and DLAA levels of supersampling. Very minor ghosting present if used at its targeted DLSS quality levels.

DLSS Preset G: Currently unused, from the look of it.

DLSS Preset J: The baseline Transformer-based DLSS, delivering a substantial improvement in image quality compared to the other Presets’ CCN-based model.

DLSS Preset K: A further improvement upon Preset J, which seems to reduce vegetation shimmering (though it’s still present in affected games).

https://www.destructoid.com/nvidia-dlss-presets-what-do-they-...

I Nvidias egna ord från avsnittet "3.12 DLSS Presets" i https://github.com/NVIDIA/DLSS/blob/d489595a8c5cb19c7a8d770b0... sida 38 i dokumentet (sidnummer 28):

Klicka för mer information

Again, presets are subject to change with each revision but the following serves as a general guide for
experimentations with the current presets:

• Preset A (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o An older variant best suited to combat ghosting for elements with missing inputs (such
as motion vectors)

• Preset B (intended for Ultra Perf mode):
o Similar to Preset A but for Ultra Performance mode

• Preset C (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o Preset which generally favors current frame information. Generally well-suited for fastpaced game content

• Preset D (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o Similar to Preset E. Preset E is generally recommended over Preset D.

• Preset E (intended for Perf/Balanced/Quality modes)
- The default preset for Perf/Balanced/Quality modes.
Generally recommended preset for most performance and image stability.

• Preset F (intended for Ultra Perf/DLAA modes):
o The default preset for Ultra Perf and DLAA modes.

• Preset G (Unused)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset H (reserved)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset I (reserved)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset J
- The new preset for DLAA/Perf/Balanced/Quality modes that is transformer based. Best image
quality preset in terms of aliasing quality and image stability but at a higher performance cost.

Visa mer

(Se även https://github.com/NVIDIA/DLSS/blob/main/doc/DLSS_Programming... för sammanhang vad gäller dokumentet och eventuella nya versioner)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewrulph:

Cities Skylines 2 blev helt plötsligt spelbart med DLSS med Preset J, såg förjäkligt aliased ut tidigare med CN-modellen. Riktigt najs med TN!

Nice
Det gör stor skillnad i Cyberpunk 2077 med. Speciellt om en vill ha mer fps och förfarande ha det snyggt då det går att bibehålla fin grafik och sänka från quality.
Jag har alla spel som stödjer det på J just nu. Ska prova dom andra med vid tillfälle.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

DLSS Preset A: The basic, default choice for the more mainstream DLSS modes (i.e. Performance, Balance, and Quality). Preset A has been around for a long while, and it’s a good choice if you want to deal with excessive ghosting, especially if you’re using it in a game that doesn’t have all the DLSS inputs, like motion vectors for example.

DLSS Preset B: A special variant of Preset A that’s purpose-built specifically to improve upon the Ultra Performance DLSS tier.

DLSS Preset C: A modified variant of Preset A designed for fast-paced games that prefer current frame meta-data over anything else. You get a less temporally stable image, but the flip side is that you don’t get much ghosting in turn.

DLSS Preset D: A modified variant of Preset A designed for slower-paced games that take more temporal data into account than Preset C. It’s the flipped version of Preset C, effectively, deliveingr improved image stability at the risk of extra ghosting.

DLSS Preset E: A generally improved sub-variant of Preset D, and it should be used over D in most cases.

DLSS Preset F: The default DLSS Preset version used for Ultra-Performance and DLAA levels of supersampling. Very minor ghosting present if used at its targeted DLSS quality levels.

DLSS Preset G: Currently unused, from the look of it.

DLSS Preset J: The baseline Transformer-based DLSS, delivering a substantial improvement in image quality compared to the other Presets’ CCN-based model.

DLSS Preset K: A further improvement upon Preset J, which seems to reduce vegetation shimmering (though it’s still present in affected games).

https://www.destructoid.com/nvidia-dlss-presets-what-do-they-...

Skrivet av evil penguin:

I Nvidias egna ord från avsnittet "3.12 DLSS Presets" i https://github.com/NVIDIA/DLSS/blob/d489595a8c5cb19c7a8d770b0... sida 38 i dokumentet (sidnummer 28):

Klicka för mer information

Again, presets are subject to change with each revision but the following serves as a general guide for
experimentations with the current presets:

• Preset A (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o An older variant best suited to combat ghosting for elements with missing inputs (such
as motion vectors)

• Preset B (intended for Ultra Perf mode):
o Similar to Preset A but for Ultra Performance mode

• Preset C (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o Preset which generally favors current frame information. Generally well-suited for fastpaced game content

• Preset D (intended for Perf/Balanced/Quality modes):
o Similar to Preset E. Preset E is generally recommended over Preset D.

• Preset E (intended for Perf/Balanced/Quality modes)
- The default preset for Perf/Balanced/Quality modes.
Generally recommended preset for most performance and image stability.

• Preset F (intended for Ultra Perf/DLAA modes):
o The default preset for Ultra Perf and DLAA modes.

• Preset G (Unused)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset H (reserved)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset I (reserved)
o Do not use – reverts to default behavior

• Preset J
- The new preset for DLAA/Perf/Balanced/Quality modes that is transformer based. Best image
quality preset in terms of aliasing quality and image stability but at a higher performance cost.

Visa mer

(Se även https://github.com/NVIDIA/DLSS/blob/main/doc/DLSS_Programming... för sammanhang vad gäller dokumentet och eventuella nya versioner)

Är lite intressant att det tydligen råder olika åsikter om vad som är "default"; Destructoid hävdar att A är default. Nvidia hävdar att E (Perf/Balanced/Quality) / F (Ultra Perf and DLAA) är default.

Antar att det också kan bero på hur gamla DLSS-bibliotek som följer med(?), och isf kan ju båda vara sant samtidigt beroende exakt vad man testar.

Hursomhelst låter det ju som att, åtminstone ur Nvidias perspektiv, de äldsta varianterna A/B i princip då ersatts av E/F.

Min misstanke är ju att det huvudsakligen är E/(F)/J/K som är intressanta, har egentligen själv mest bara jämfört "Latest" (verkar innebära J/K då beroende på vad man har tillgängligt) med att inte göra någon override alls.

Men det är klart att om man vill ha en helhetsbild så ska man ju systematiskt testa allt.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304