Permalänk

Tangentbord Ps5

Hallå!
Jag är ute efter tangentbord till Ps5. Har testat en billigare variant från Jula, funkade en stund men sen slutade det fungera och nu får vi inte gång det. Köpte ett nytt nu från trust på Kjell och killen som jobbar där sa det skulle funka men det gör det inte.
Ska mest spelas fortnite med det. Inga dyrgripar.
Några förslag?

Permalänk
Medlem

Tangentbord på PS5 ska enbart fungera för att skriva på. Vad jag vet så finns inte stöd för att spela med dem.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tangentbord på PS5 ska enbart fungera för att skriva på. Vad jag vet så finns inte stöd för att spela med dem.

Finns väl undantag för en del spel? Men för multiplayer spel så är det väl generellt sett blockerat för att inte de som har mus & tangentbord ska få ett övertag över de som kör med kontroll.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Ok men det verkar inte stämma helt då det från jula fungerade att spela med en längre tid. Både fortnite och roblox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joohannna:

Ok men det verkar inte stämma helt då det från jula fungerade att spela med en längre tid. Både fortnite och roblox.

Var faktiskt stöd för fler spel än jag trodde: https://www.pushsquare.com/guides/all-ps5-ps4-games-with-mous...

Vad är det mer specifikt för tangentbord du köpte på Kjell? Händer det något öht när du kopplar in det i PlayStationet?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34