Download notification i Chrome för Android

Permalänk
Medlem

Download notification i Chrome för Android

Hallå alla.

Har på alla sätt och vis försökt stänga av "Filen har laddats ner" - bubblan som dyker upp i Chrome och som inte försvinner förrän man swipar den åt sidan.
Är det nån där ute som kan hjälpa mig att fixa detta helvetet på jorden? Måste vara det mest irriterande näst efter forced ads..
Alternativet är ju att byta webbläsare, men de övriga är mer eller mindre värdelösa (dessutom funkar tex Firefox inte överallt).

Mycket tacksam för tips som helst inte kräver root access..

/Daniel

Permalänk
Medlem

Går fint på Samsung S23, men då för Samsung browser. Kolla om Chrome har samma aviseringskategorier i appens inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medion78:

Hallå alla.

Har på alla sätt och vis försökt stänga av "Filen har laddats ner" - bubblan som dyker upp i Chrome och som inte försvinner förrän man swipar den åt sidan.
Är det nån där ute som kan hjälpa mig att fixa detta helvetet på jorden? Måste vara det mest irriterande näst efter forced ads..
Alternativet är ju att byta webbläsare, men de övriga är mer eller mindre värdelösa (dessutom funkar tex Firefox inte överallt).

Mycket tacksam för tips som helst inte kräver root access..

/Daniel

Märkligt att den inte försvinner. För mig försvinner den efter några sekunder. Hade tänkt att säga byt webbläsare men det verkar du inte vilja göra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hallå. Det stämmer att den försvinner efter en stund. 7-8 sekunder räknade jag till. Det tålamodet har jag tyvärr inte. Rutan täcker ofta menyer och "knappar" på sidor så att ha en helt onödig dialogruta i vägen är oacceptabelt för mig.
Tydligen kunde man stänga av den via flags i Chrome tidigare, men det verkar inte gå nu.
Får nog leta efter en webbläsare som låter användaren välja hur den ska bete sig.
Tack för svar.
/Daniel