Apple TV 4k med IKEA symfonisk, låter och funkar bra?

Permalänk
Medlem

Apple TV 4k med IKEA symfonisk, låter och funkar bra?

Hej!

Har letat efter review eller test av Apple TV 4K med IKEA symfonisk högtalare, men inte hittat.
Nån som testat detta - erfarenheter?
Jag menar blir det bra ljud för tv jmft med soundbar tex?
Hur fungerar handhavande, aktiveras högtalarna (stereo) när man slår på apple TV (idag när jag kör med bluetooth till Apple tv - måste jag aktivera högtalarna separat)

Hälsn,
C

Permalänk
Medlem

Skulle kombinationen göra nånting annorlunda, menar du?
Jag tänker mig att det är digital överföring av signalen, vilket gör att källan inte är kritisk. Med andra ord borde vilken IKEA Symfonisk-recension som helst ge dig en uppfattning.

Eller är frågan mer huruvida en IKEA Symfonisk kan kopplas till en Apple TV?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Hur fungerar handhavande, aktiveras högtalarna (stereo) när man slår på apple TV (idag när jag kör med bluetooth till Apple tv - måste jag aktivera högtalarna separat)

Permalänk
Skrivet av fkt67:

Ljudet kommer att gå över Airplay dvs. WiFi istället för Blutooth. Jag vet inte exakt hur Sonos/IKEA jobbar men när det kommer till Apples egna Homepod så måste du förts göra ett stereopar. Sen måste högtalarparet och ATVn vara i samma rum i Homekit. Du kan då välja högtalarparet som primär ljudutgång i ATV.

Angående ljudet i Symfonisk så kan jag inte uttala mig men jag har provat med Homepods och det fungerar bra, bättre ljud än mid-high soundbars.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits