Permalänk

Smartklocka

Hejsan! Först och främst, ber om ursäkt om jag hamnat helt fel. Säg till isf.

Till min fundering, jag funderar på att köpa ny klocka. Jag vill gärna ha smartklocka/fitnessklocka MEN gillar inte designen dom har
Vill få för mig ja har sett smartklocka/fitness klocka som till utseendet ser ut som en "vanlig" klocka med stålarmband och de här stålutseendet eller hur man ska förklara de.

Har ni några förslag på klockor eller tankar?
Kanske har ni en själv som ni är väldigt nöjd med
Vad ligger dom på i pris isf

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Ser ju väldigt bra ut men jag fattar inte hur den visar notiser osv? Är det en skärm eller inte? Finns inga bilder som visar, men de skriver att den filtrerar notiser?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PrOxY_1337:

Hejsan! Först och främst, ber om ursäkt om jag hamnat helt fel. Säg till isf.

Till min fundering, jag funderar på att köpa ny klocka. Jag vill gärna ha smartklocka/fitnessklocka MEN gillar inte designen dom har
Vill få för mig ja har sett smartklocka/fitness klocka som till utseendet ser ut som en "vanlig" klocka med stålarmband och de här stålutseendet eller hur man ska förklara de.

Har ni några förslag på klockor eller tankar?
Kanske har ni en själv som ni är väldigt nöjd med
Vad ligger dom på i pris isf

Tack på förhand.

Kan bara tipsa om Garmin. Gick från en Samsung-klocka till en Garmin Epix gen 2. Största skillnaden är batteritiden. Min Garmin har kapacitet att hålla två veckor på en laddning. Det beror lite på vilka funktioner man använder, men oavsett är batteritiden betydligt bättre än både min äldre Samsung och nyare som typ bara håller i en dag.

En fördel med de flesta av Garmins klockor är att de stödjer vanliga armband. Vi köpte ett blingit i metall till min sambos klocka. Oavsett om du väljer ett annat fabrikat så kan du kolla om de funkar med vanliga armband då det öppnar fler möjligheter för dig om du vill ha armband i metall. De flesta har ju någon form av plast eller gummi.

Sista tipset är att kolla efter en skärm med OLED-teknik (även AMOLED). Det gör det mycket enklare att se urtavlan i solljus.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minzert:

Ser ju väldigt bra ut men jag fattar inte hur den visar notiser osv? Är det en skärm eller inte? Finns inga bilder som visar, men de skriver att den filtrerar notiser?

Så vitt jag har förstått så visar den inte notiser, den bara vibrerar när du får en notis.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag har tittat en del på
https://www.withings.com/eu/en/scanwatch-2 potentiellt åt farsan, främst pga batteritiden och EKG-funktionen, men kommit fram till att den är meh för det syftet.

Apple Watch och Samsung är helt irrelevanta om man vill ha någon form av hjärtövervakning, på grund av den patetiska batteritiden och därmed behovet att ta av dem och ladda. Dessutom mäter de inte, likt Garmin och Fitbit tycks göra, kontinuerligt dygnet runt. Det gör inte heller Withings, vilket var anledningen till att det inte blev ett köp.

Personligen tycker jag att notifieringar är en anti-feature, så det vet jag inget om. Men stilen av en vanlig klocka har Withings i alla fall.

Tycks vara ett franskt företag, så eventuellt kanske de faktiskt följer GDPR.