Permalänk
Avstängd

[svcd]??

Hej.Jag har ...... 2 filmer med codecen svcd och dom funkar ej att spela hur gör jag för att kunna få dom spelade?vilken codec.Jag kör med ffdshow.?

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem

Testa progget videolan. Har kört med det länge nu, funkar skitbra och man behöver inte installera ett enda codec.

www.videolan.org/vlc

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

XXL: du ska ha PowerDVD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
XXL: du ska ha PowerDVD

Finns vart?

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XXL
Finns vart?

Det brukar följa med när man köper en dvd-läsare eller så kan man köpa den...
jag rekomenderar att du provar videolan http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Avstängd

Media Player Classic

med quicktime codec
möjligtvis en SVCD codec
och kanske en xviD codec.
sen behöver du inge mer.

jag la in mediaplayer classic för 3 veckor sedan.
har inte haft någe problem sen dess..
mediaplayer classic har MASSOR av eminenta funktioner.

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power_Slave_
Media Player Classic

med quicktime codec
möjligtvis en SVCD codec
och kanske en xviD codec.
sen behöver du inge mer.

jag la in mediaplayer classic för 3 veckor sedan.
har inte haft någe problem sen dess..
mediaplayer classic har MASSOR av eminenta funktioner.

Jag den är bäst, har haft diverse mediauppspelare (PowerDVD, WinDVD, Videolan mm) men jag måste säga att MPC är bäst, och som åvan nämnt har den rektigt mysiga funktioner.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Har du en dvd-spelare är det väldigt mycket mer känsla att kolla på tv:n.

Litet tips.

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

Du måste ha en mpeg2 avkodare installerad i datorn. Det får man när man installerar ett dvd-spelarprogram. Jag föredrar WinDVD men även PowerDVD funkar. Alternativt kan man installera elecard mpeg2 decoder som finns som gratis demo men då får man en irriterande logo i hörnet. Men som nämnt är det bästa att bränna det som SVCD och kolla på en fristående DVD-spelare som stödjer SVCD. Bränn med Nero eller VCDEasy.