Kennel du kan dina saker (punBB)

Permalänk
Medlem

Kennel du kan dina saker (punBB)

Jag har precis dragit hem punBB och det funkade direkt, skitbra forum + lätt administrerat. men nu tänkte jag såhär... att jag har min egna sida, + ditt forum, och nu har jag kopireat punBB's layout till min sida, eftersom jag ville få dem lite mer matchande... jag har inte lagt upp den en, eftersom jag visste inte om jag hade tillåtelse av er. längst ner, där det står Powered by punBB normalt.Står det:

design by punBB
coded by skogix

Har jag eran tillåtelse att lägga upp den ?
ville vara säker...

BTW, klockrent forum! väntar med spänning på nästa verision!

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Ett tips vore ju att ta upp det på punbb.org istället för här.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju ett OpenSource forum så jag tror inte det är några problem men det är bra att du frågar...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Ett tips vore ju att ta upp det på punbb.org istället för här.

Nu var det lite creds till Kennel med, och det var kanske lite lättare att få hjälp här på sweccen... mer hemma här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Det är ju ett OpenSource forum så jag tror inte det är några problem men det är bra att du frågar...

oki, så då använder jag det då... inga invändningar?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

du kan ju skicka mail till honom annars...

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Re: Kennel du kan dina saker (punBB)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Jag har precis dragit hem punBB och det funkade direkt, skitbra forum + lätt administrerat. men nu tänkte jag såhär... att jag har min egna sida, + ditt forum, och nu har jag kopireat punBB's layout till min sida, eftersom jag ville få dem lite mer matchande... jag har inte lagt upp den en, eftersom jag visste inte om jag hade tillåtelse av er. längst ner, där det står Powered by punBB normalt.Står det:

design by punBB
coded by skogix

Har jag eran tillåtelse att lägga upp den ?
ville vara säker...

BTW, klockrent forum! väntar med spänning på nästa verision!

Finns ca. 20 000 exakt likadana forum att ladda ned, inte bara Kennel som kan.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Innebär inte hela open source grejen att du då måste släppa din sida open source?

Permalänk
Hedersmedlem

jo, det är ju så iof...

Visa signatur

Vim

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Innebär inte hela open source grejen att du då måste släppa din sida open source?

Nej, bara för att han använder sig av en GPL:ad sak så behöver han inte släppa resten av sin kod.

För en snabb introduktion läs t ex http://www.susning.nu/GPL

Permalänk
Medlem

Direkt citat från Susning länken....

Det viktigaste i GPL är att programvaran får spridas fritt, gratis eller mot betalning, men om man gör det måste man även göra det möjligt för mottagaren att få tillgång till källkoden.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Direkt citat från Susning länken....

Det viktigaste i GPL är att programvaran får spridas fritt, gratis eller mot betalning, men om man gör det måste man även göra det möjligt för mottagaren att få tillgång till källkoden.

Vilket inte har något att göra med det jag skrev..

Så jag repeterar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum

Nej, bara för att han använder sig av en GPL:ad sak så behöver han inte släppa resten av sin kod.

För en snabb introduktion läs t ex http://www.susning.nu/GPL

"GPL säger också att den som gör en ändring och sprider det ändrade programmet, även måste göra källkoden för sina egna ändringar tillgängliga."

Permalänk
Hedersmedlem

Skogix: Kul att du gillar PunBB Vad gäller design/layout på forumet så berörs den inte av någon licens. Du kan man gott samvete kopiera utseendet om du så önskar. Vad gäller copyrighten i själva forumet gäller följande. Du får redigera copyright-notisen i sidfoten på så sätt att det inte råder några några som helst tvivel om vem det är som har copyright på PunBB. Det går även bra att ta bort notisen helt och hållet. För att undvika förvirring är det nästan bättre att du tar bort den. Jag ser hellre att den är borta än att folk missuppfattar vem det är som har copyright.

Sen håller jag med övriga "talare" här att den här frågan hade varit bättre placerad i forumet på punbb.org.