Media Player Classic vs WMP

Permalänk
Medlem

Media Player Classic vs WMP

Har en del problem och frågor angående Media Player Classic och filmer i allmänt... Mina frågor gäller framför allt mpg-filmer.

Jag har problem med att spola med många filmer i MPC, men det funkar att spola i Windows Media Player.
Ett annat problem med MPC är att det programmet visar fel längd på filmen, t.ex. om jag har gjort ett klipp på 20 min så visar MPC att filmen är 45 min lång. Detta fungerar precis som spolningen i WMP. Jag brukar använda TMPGEnc om jag behöver klippa filmer.
Jag använder den sensate versionen av MPC 6.4.8.2.

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du har väl en massa fulcodecs inlagda, MPC kanske kör med en sämre avkodare än WMP.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

MPC 6.4 är det som gäller av många orsaker.
WMP är bara bloatat och slött på det mesta.(utom att spela wmv där WMP är bättre än MPC)
Dessutom är licensavtalet kasst.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
MPC 6.4 är det som gäller av många orsaker.
WMP är bara bloatat och slött på det mesta.(utom att spela wmv där WMP är bättre än MPC)
Dessutom är licensavtalet kasst.

Har du läst tråden så hade du vetat vad den handlade om.

Permalänk
Medlem

Det kan hända att du har många olika codecs och codecpacks på burken och spökar.
Om så är fallet kan det fungera om du avinstallerar dem och använder endast Divx och ffdshow. Annars vet jag inte.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

81_jocke

Nej nej, det enda man behöver installera är ffdshow + ac3filter + mpc så är allt löst sedan

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Changes:

* New internal mpeg splitter: It can read program/transport/elementary streams, demuxes mpeg1/mpeg2 video, ac3/dts/mpeg/lpcm audio, cvd/scvd/dvd subtitles.
...
Possible problems/bugs/annoyancies: seeking doesn't work very well with small files, and it may not be that resistant to stream errors always (time will tell I guess

Stäng av den, eller använd en äldre version än 6.4.7.9

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Laddade ner MPC 6.4.7.8 och då funkar både tidsangivelsen på filmer och spolning på alla filmer jag testat. Hade bara testat de senaste, inte gått så långt tillbaks.

Tack så mycket, Aphex!