Microsoft Windows Sbs 2003 Prem Eng Cd Vup + 5 Cal

Permalänk
Medlem

Microsoft Windows Sbs 2003 Prem Eng Cd Vup + 5 Cal

Goddagens...

Jag tänkte starta en liten firma som skall sälja diverse tjänster på nätet. Då skulle det ju vara bra med licenser till olika program och jag har hittat en bra variant som skulle passa mig, det är i varje fall vad jag tror.

http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

Det som är intressant med denna är SQL och ISA licenserna, förutom själva serverlicensen. Om jag inte misstar mig helt så medföljer IIS licensen i serverlicensen?

Min fråga är som följer. Det står att lösningen är till för företag med upp till 75 användare. Då jag är ensam i min firma så blir det ju bara en användare, så det är ju lugnt. Men skulle det bli problem om det är 100 personer inloggade på min www sida som snurrar på servern?

Har letat lite på Microsoft men det är ju så otroligt mycket där så därför chansar jag genom att kasta ut frågan här.

Mvh

Jörgen

Permalänk
Hedersmedlem

Jenza eller någon får kanske ta och rätta, men jag har tolkat det som att licensen mot IIS typ möjligör obegränsat med användare som surfar in på webbsidan. CAL handlar mer om användarkonton i active directory?
Om du inte får något vettigare svar här så maila MS. Vill de sälja något så svarar de säkert på sådana frågor.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail till Dustin. De ska kunna det här med licenser.

Om man läser lite så pratar de om CALs till "the sbs network". Det är antaligen Server, Exchange, Sharepoint och då SQL i premium som de talar om. Men jag förstår inte var de för 75 ifrån, på ms sida står det att man bara kan köpa upp till 50 cals till sbs?

Visa signatur

-