Permalänk

Comviq alltså..

Jag köpte en ny mobil igår.

Idag ringde jag comviq och bad dom fixa så jag kan
skicka bilder, "visst, om 20 min funkar det" sade han.

Nu, efter drygt 20 minuter - så fungerar det att skicka
bilder! Bra!

MEN, mitt telefonnummer är bytt. Från 070-*** 50 **
till 070-*** 40 **

Sitter i telefonkö nu.. Klantigt värre av dom!

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk

Hahahahaha, skönt. Comviq är tyvärr amatöraktiga, det erfar man både av kvaliten på nätet och kvaliten på kundservicen.

För övrigt... fel forum.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Comviq känns jävligt oseriöst.

Köpte 6'e augusti ett kompisabonnemang och blev lovad att simkort och annat skulle komma under veckan. Inte fan dök det upp när jag var hemma till nästa helg (gör lumpen), så jag antog att det skulle komma veckan efter.

nope, inte då heller. Så jag ringde och satt i kö någon halvtimme tills jag fick höra att de inte gjort ett skit med mitt abonnemang, men blev självklart lovad att det skulle så fort som möjligt.

Nu höll jag koll i brevlådan under veckan så när det inte kommit på torsdag ringde jag igen. Då hade de än en gång glömt mitt abonnemang...jippie =).... dock blev jag självklart lovad simkortet snarast möjligt.

Och förvånad fick jag faktiskt ett expressbrev på lördagen. så det finns inte bara rötägg på det där stället.

Dock blev jag förvånad av att supporten inte tyckte det var konstigt att det tog 22 dar att skicka ut ett jävla simkort. Så någon kompensation har jag inte ens hört nämnas.

Hos telia där jag varit kund bra många fler år har jag alltid blivit bra behandlad och säkert fått 500-600kr i kompensation för deras dumheter!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Har haft comviq kontant i över 5 år och det har funkat helt kanonbra... dem gånger något har klabbat så har jag skickat ett mail till supporten och fått svar dagen efter.
Har kanske bara haft tur men jag har aldrig märkt av några av de saker som folk klagar mest på hos comviq

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Avstängd

Kör med telia om du kan, annars är Vodaphone ett bra val.. =/

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Avstängd

Telia här. Seriösa som fan och funkar fint. Comviq blä.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Comviq känns jävligt oseriöst.

Köpte 6'e augusti ett kompisabonnemang och blev lovad att simkort och annat skulle komma under veckan. Inte fan dök det upp när jag var hemma till nästa helg (gör lumpen), så jag antog att det skulle komma veckan efter.

nope, inte då heller. Så jag ringde och satt i kö någon halvtimme tills jag fick höra att de inte gjort ett skit med mitt abonnemang, men blev självklart lovad att det skulle så fort som möjligt.

Nu höll jag koll i brevlådan under veckan så när det inte kommit på torsdag ringde jag igen. Då hade de än en gång glömt mitt abonnemang...jippie =).... dock blev jag självklart lovad simkortet snarast möjligt.

Och förvånad fick jag faktiskt ett expressbrev på lördagen. så det finns inte bara rötägg på det där stället.

Dock blev jag förvånad av att supporten inte tyckte det var konstigt att det tog 22 dar att skicka ut ett jävla simkort. Så någon kompensation har jag inte ens hört nämnas.

Hos telia där jag varit kund bra många fler år har jag alltid blivit bra behandlad och säkert fått 500-600kr i kompensation för deras dumheter!

fixade du avtal via telefonen?

Citat:

Telia här. Seriösa som fan och funkar fint. Comviq blä.

Felia menar du?

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
Felia menar du?

fixade du avtal via telefonen?

jupp, jag ringde deras support och gjorde någon slags inspelning som avtal med en av deras operatörer. Var även tvungen att repetera något trams för att slippa något 3veckors avbeställningsskydd.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Okej då vet vi det

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

jupp, jag ringde deras support och gjorde någon slags inspelning som avtal med en av deras operatörer. Var även tvungen att repetera något trams för att slippa något 3veckors avbeställningsskydd.

Ok, jag gjorde samma sak och det hände inget. Dessutom att det tog typ 25 min att genomföra samtalet tycker jag är lite drygt. Har bett farsan att klaga lite.

Supran...Frågar man någon någonting så förväntar man sig ju att personen i fråga svarar, eller är jag helt dum i huvet?

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

telia är nog det bästa valet.

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

Dä där stämmer inte för fem öre, ingen kan byta ditt nr bara så där... Man brukar få ett nytt kort varje gång de byter telefon nr.

anoo, då har du haft en fet otur, varje gång jag har beställt kort så har den dykyt upp dagen efter ellr liknande har också vart med om att de har skickat ett express kort till mig.

Mitt kontant slutade fungera helt plötsligt, mobilen sa bara "sätt i simkortet". Så jag kontaktade comviq och jag skickade in mitt kort på en fredag.. på en måndag fick jag mitt nya kort och 50kr extra på mitt kontantkort p.g.a att jag fick vänta (fredag till måndag) altsså bara en helg, glad vart jag iaf...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

En kompis köpte ny mobil häromdagen, ingen värsting, bara en fungerande.
Skulle hjälpa honom att slå igång GPRS (WAP), aktiverade via internet men det fungerade ändå inte.
Ringde comviq och dom skulle fixa, skulle ta en liten stund.
2 dagar senare fungerar det fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
anno, då har du haft en fet otur, varje gång jag har beställt kort så har den dykyt upp dagen efter ellr liknande har också vart med om att de har skickat ett express kort till mig.

jo, visst har jag haft otur men det har helt klart varit frustrerande då jag bland annat slösat 300-400 hundra extra i telefonräkning. Samtidigt verkar de inte ha något vidare ordning på supporten och vara på tok för underbemannande. Har ringt på de mesta udda tider och ändå hamnat i en 20-30min kö.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
Supran...Frågar man någon någonting så förväntar man sig ju att personen i fråga svarar, eller är jag helt dum i huvet?

jag tror och hoppas att han syftade på trådskaparens inlägg och inte på mitt, i vilket fall var det ett ganska ointressant inlägg

Jag väntar fortfarande på första räkningen som säkert kommer vara från och med 6/8 då jag tecknade abonnemanget och inte från den 28/8 då jag faktiskt kunde börja ringa.

mitt comviqäventyr blir nog inte så långvarigt!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

jo, visst har jag haft otur men det har helt klart varit frustrerande då jag bland annat slösat 300-400 hundra extra i telefonräkning. Samtidigt verkar de inte ha något vidare ordning på supporten och vara på tok för underbemannande. Har ringt på de mesta udda tider och ändå hamnat i en 20-30min kö.

jag tror och hoppas att han syftade på trådskaparens inlägg och inte på mitt, i vilket fall var det ett ganska ointressant inlägg

Jag väntar fortfarande på första räkningen som säkert kommer vara från och med 6/8 då jag tecknade abonnemanget och inte från den 28/8 då jag faktiskt kunde börja ringa.

mitt comviqäventyr blir nog inte så långvarigt!

jag hade klagat om de började räkna från 6/8 och du fick kortet 22 dagar senare

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Djuice one price säger jag bara helt underbart.

Permalänk
Medlem

Bäst kundservice har vodafone, utan konkurrens. Tyvärr är inte täckningen den bästa i glesbyggden.

Sämst service har jag alltid fått av Telia, både som åf och kund.

Permalänk
Medlem

Djuice OnePrice? Betalnummer till kundtjänst? Fniss.

De enda jag märkt av kvalitet hos var det gäller mobiltelefoni, har varit Telia. Även här både som Åf och som kund.

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem

Tacka Comviq som sett till att få mobilpriserna nerpressade så hårt.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Hade Comviq kontant i 5år och hade inga problem alls. Nu kör jag med telia och har inget att klaga på där heller.

Visa signatur

003

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Dä där stämmer inte för fem öre, ingen kan byta ditt nr bara så där... Man brukar få ett nytt kort varje gång de byter telefon nr.

Kanske är skillnad när det blivit bytt av misstag? .....

Jag ringde deras kundtjänst, och de erkände t om att de råkat byta nr iom MMS-inställningen.

Jag får tillbaka mitt riktiga nummer imorgon kl 10 och blev kompenserad med 150 kr.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam Margera
Kanske är skillnad när det blivit bytt av misstag? .....

Jag ringde deras kundtjänst, och de erkände t om att de råkat byta nr iom MMS-inställningen.

Jag får tillbaka mitt riktiga nummer imorgon kl 10 och blev kompenserad med 150 kr.

Ehh okej, har försökt själv tjata på de varje gång de har gett mig nytt kort.. jag- kan jag inte använda mitt nuvarandekort sen gör ni bara ett nytt nr kopplat till detta kort. då säger de nä tyvärr vi måste skicka ut ett nytt kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vodafone

Själv har ja haft Vodafone i över ett år och det har ALDIRG krånglat, så jag är riktigt nöjd!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
En kompis köpte ny mobil häromdagen, ingen värsting, bara en fungerande.
Skulle hjälpa honom att slå igång GPRS (WAP), aktiverade via internet men det fungerade ändå inte.
Ringde comviq och dom skulle fixa, skulle ta en liten stund.
2 dagar senare fungerar det fortfarande inte.

Kan ju bero på att man får ange vissa inställningar i nallen!

Gör man inte det... Då får man vänta i all evighet!

Varken comviq, felia eller vådaphony skickar ut någon som knöpplar i din telefon..

det får du göra själv..

Hjälp finns i pdf-filer som laddas ner från hemsidan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks

Varken comviq, felia eller vådaphony skickar ut någon som knöpplar i din telefon..

det får du göra själv..

Comviq skickar ett sms eller liknande som ställer in alla inställningar automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

det får du göra själv..

Är du helt väck?
Alla tre operatörer du nämner skickar ut sms som gör inställningarna åt dig, det är bara att trycka OK när man har fått sms:et.

Lägg av att svara hela tiden på sånt du inte förstår dig...

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

det får du göra själv..

Läs igen vad jag skrev
Man kan aktivera via webben, då får nåt sms-liknande som kallas 'service-inställningar' eller liknande.