Permalänk
Medlem

Nya högtalare fram till 5.1 systemet

Funderar om det är värt och köpa nya framhögtalare till mina dator högtalare. Ska ha systemet vid TV:n kopplade till en HTPC istället för min vanliga stationär dator.

Surround systemet är inte något känt märke men måste säga att dom är överaskande bra. Tillverkas i Ryssland av Microlabs och systemet heter Comworks X3/5.1.

Lite fakta om paketet :
"Kraftfull woofer med elegant design. Satelliter med
dubbla drivare för varje kanal. Utrymmesbesparande
design med inbyggd dynamisk basförstärkare.
Överbelastningsskydd för ökad livslängd.
Högkvalitativa ljudeffekter.
Magnetiskt skärmade satelliter."

Produktspecifikation:
Uteffekt: 100W RMS
Ström: AC220V/110V
Input jack: RCA×2
Högtalare: 2.5"×4+1x6,5"
Storlek: (L×B×H)
Woofer:414×192×320
Satellit: 102×78×157
Kontroller: Volym, Balans, Bas,

det här är för 2.1 system men är nästan likadant som 5.1 systemet, hittar inge info om 5.1 systemet någonstans, förutom på ryska..

EDIT : Hittade lite mer info, denna gång om 5.1 systemet :

output power:166W RMS
Frequency response:35Hz-20Khz
S/N Ratio:>=65dB
separation:>=40dB

Så till saken, hade då tänkt köpa nya högtalare till fronten och kanske center, större högtalare, och naturligtvist tjockare kablar.
Men är det lönt? tror ni det går? kan inte det här med watt och sånt så frågar lite på swec först vad folket har och säga...

så här ser surround systemet ut :

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Ser ju ganska bra ut, men de små ser ju ut som om de är två stycken ännu mindre ihopklistrade...

Permalänk
Medlem

Man kan säga att det är två mindre ihop, går och vrida dom så att ljudet "sprids" ut mer.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

ljudet i dom där är jävligt bra.

Permalänk
Medlem

öh.. vet inte riktigt vad man ska säga..
"Jävligt bra" jämfört med vadå? klockradio ifrån 81?

Iofs kanske fel budget, men köp ett bättre system ifrån hifiklubben eller nån annan lite seriösare firma...Brukar oftast ha erbjudanden o likande..

Permalänk
Medlem

Jävligt bra... som i satans bra. Okänt märke, låter djupare och mer avslappnat än mina z2200. Kanske inte pallar för lika hög volym, men högt är det nog.

Tunga satelliter är det också. Ja, ljudet är helt enkelt bra.