Problem med Heroes 3 complete

Permalänk
Medlem

Problem med Heroes 3 complete

Tjaa!

Det är så att jag har inhandlat det sköna liret Heroes 3 för ynka 89 kronor på webhallen, men jag har stött på lite problem.

Helt plötsligt när man spelar så stängs spelet av och man kommer ut i windows. Ingen ruta som säger varför utan det bara stängs av. detta är såklart irriterande, så jag undrar om någon har något tips på hur man kan lösa detta?`

Har inte hittat nån update för heroes 3 complete, utan bara separata för de två tilläggen (som complete innehåller).

hjälp uppskattas

MVH Niklas

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem

Är det gammalt lir?Heroes3 får mig att tänka på heroes of might and magic.
Du kan testa att ändra kompatibilitetsläget annars, ifall du kör xp.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

det är heroes of might and magic 3 vi pratar om ja

hur ändrar man läget? jag använder xp pro!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk

hmm, det funkar helt ok för mig på xp pro, jag spelar ju det också

men asså, har du provat ändra grafik inställningarna i spelet (finns ju inte mycket, men testa så mycket som möjligt), eller stängs det av direkt elr?

Permalänk
Medlem

jag kan spela ett tag ibland, och jättelänge ibland, men oftast så stängs det av efter typ 10 minuter å man måste ladda autosave... och det är väldigt irriterande såklart!

Var kan man ändra grafikinställningarna? det enda jag har hitta är high eller low...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kompis och jag har råkat ut för samma problem.

Han kör på Windows ME (skyll dig själv typ) och jag kör WinXP home.

Det hände både i vanliga homm3 samt med Armageddons Blade.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem

Okej, har en kompis som köpte homm 3 complete samtidigt som mig, och han har också samma problem...

börjar bli rätt irriterad på detta!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni patchat det? Jag hade aldrig några problem med homm3 och xp.
Komp. läget hittar du om du högerklickar på heroes3.exe eller vad den heter, så kan man testa något annat win95/98 2k och ME tror jag.

Visa signatur

En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!

Permalänk
Medlem

Pope:

det är det jag försöker, men det enda jag hittar i patchväg är patch för mac. ska testa komp läget å se vad som händer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har 2st patchar på burken till homm3, ca 9mb. Men kan inte ladda upp någonstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

damn, vore asnajs om man kunde få dem på något sätt...

testade med komp. läge för win 98, å den tid jag spelade så stängdes det inte av!

vore nog ändå bra att fixa updates...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag spelar med fullopatchat Armageddons blade och det hänger sig ändå så det är nog inte problemet.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på Armageddons blade och vanliga? Om man inte har spelat 3:an alls ska man börja med Armageddons blade eller är den en expansion?

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dea
Vad är det för skillnad på Armageddons blade och vanliga? Om man inte har spelat 3:an alls ska man börja med Armageddons blade eller är den en expansion?

Armageddons blade är en expansion som förutom den nya kampanjen lägger till ett helt nytt lag (Conflux) och nya valbara heroes för varje fraktion, det läggs även till nya artifacts.

Det spelar ingen roll om du inte har spelat 3:an innan eller inte eftersom att man kan välja vilken kampanj man vill spela och i Single Scenario läget är det ju bara bättre med fler enheter, inte sant?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Aha ok tack

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.