Permalänk
Medlem

stoppa spam

En liten tanke. Jag gissar att de flesta adresser som spamsändare använder har de fått via spambots som söker av nätet. Borde inte dessa gå att överbelasta? Man fixar ett phpscript som skriver utenväldans massa email adresser. om sedan jättemånga sidor har denna koden så borde det bli en väldans massa emailadresser att lagra för spamsändarna? Dessutom skulle de bli mindre procent lyckade utskick som skulle resultera i pengar. Detta borde väll ändå minska intresset för att skicka ut spam?
Eller har jag ätit förmånga köttbullar?

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

yes!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Det som spray har är ju endå något liknande iaf.

http://makelovenotspam.spray.se/

Permalänk
Medlem

Jag är på att börja implimentera detta direkt efter min tenta på fredag...
eller nej då ska jag flytta, men efter det, när jag ändå sitter i min lägenhet utan Internet.

Permalänk
Medlem

hur stor plats tar det att lagra en epsotadress i en databas ?

inte många kilobytes....(om ens det)

hur många adresser får det då rum på en vanlig hårddisk typ 160gb ??

--------------

men om man kunde fånga in en spindel och få den att fastna i en loop där man genererar nya adresser hela tiden så kanske det skulle kunna bli kul

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
hur stor plats tar det att lagra en epsotadress i en databas ?

inte många kilobytes....(om ens det)

hur många adresser får det då rum på en vanlig hårddisk typ 160gb ??

--------------

men om man kunde fånga in en spindel och få den att fastna i en loop där man genererar nya adresser hela tiden så kanske det skulle kunna bli kul

Om man antar att de flesta har varianter av förnamn.efternamn@foretag.topdomän
Betyder det att standardadressen borde ligga under 8+1+8+1+8+3=29bytes. ung 30epostadresser per kilobyte med andra ord.

det blir MINST 30*1024*1024*150=4.718.592.000 st, om man räknar med att 10Gb tas bort i formatteringen och eftersom filerna på HDn måste vara rätt storlek osv, det skulle man iofs kunna optimera så att exempelvis alla filer blir 63,999Kb stora eller så.

Det är riktigt enkelt att generera alla falska emailadresser, däremot blir det knepigare att få in dem i boten.

Vem har så stor plats på sin site att den har lust att lägga upp 150G?

/hpe

Visa signatur

ID 7864214502

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hpe
Om man antar att de flesta har varianter av förnamn.efternamn@foretag.topdomän
Betyder det att standardadressen borde ligga under 8+1+8+1+8+3=29bytes. ung 30epostadresser per kilobyte med andra ord.

det blir MINST 30*1024*1024*150=4.718.592.000 st, om man räknar med att 10Gb tas bort i formatteringen och eftersom filerna på HDn måste vara rätt storlek osv, det skulle man iofs kunna optimera så att exempelvis alla filer blir 63,999Kb stora eller så.

Det är riktigt enkelt att generera alla falska emailadresser, däremot blir det knepigare att få in dem i boten.

Vem har så stor plats på sin site att den har lust att lägga upp 150G?

/hpe

Ett php script kan generera dem när en bot begär sidan. inget behöver sparas på disken.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

likande system finns redan som sagt. Skrev min filikand uppsatts om spam och spamhantering,

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Hur kan jag få spam som inte ens är adresserat till mig? Hittar inte min adress i mailet. Det kom till mig trots att "till-adressen" inte var min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Bean
Hur kan jag få spam som inte ens är adresserat till mig? Hittar inte min adress i mailet. Det kom till mig trots att "till-adressen" inte var min.

BCC. Blind carbon copy.

Du kan alltså inte vilka fler mailet skickats till. Bara till den som står i TO-fältet.
Så gör jag ibland om jag skickar till många.
Min adress i TO och FROM samt de jag skickar till under BCC.
De ser då bara att jag skickat från mig själv till mig själv typ.

Finns i outlook, hotmail osv. Mailstandarden tillåter BCC.