Jag har haft detta problemet ca 3 månader. Och har varit i kontakt med Telias support xx antal ggr...
Mellan 17-23 så har jag en ping på 100-300 i ms, VARJE kväll...
Jag tyckte det här är riktigt uselt... Har ju gnällt en del på supporten och har nu fått svaret:
Enligt paragraf:
4.2
"Tjänsten är en anslutningstjänst (accesstjänat)till Internet och
kunden är införstådd med att avbrott, fördröjningar etc. på Internet inte utgör fel i tjänsten."
Alltså kan man pinga 5000 om det är så, utan att telia behöver göra något åt saken... Det är ju flera tusen som har samma problem, bl.a alla runt boråstrakten och uddevalla... Vad skall man göra, hjälper det att byta internetleverantör?
Telia påstår även att när dom släpper adsl2 så kommer förhoppningsvis problemena att försvinna? Vad tror ni?
Edit:
"Vi har haft ett känt belastningsfel mot din station tidigare. Vi
har flyttat kunder på stationen i syfte att lastbalansera inflödet
via ATM-länkarna. Dessa åtgärder har genomförts fortlöpande och
skall nu vara klara. Vissa mindre åtgärder kan dock fortfarande förekomma"
Tidigare mail... men har fortfarande samma problem... och dom säger att det inte går att göra något åt... och hänvisar till paragraf 4.2...
Alla som är kopplade på dom atm stationerna har problem... spelar ingen roll om man har 0.5 eller 8 mbit tydligen..
Vad tycker ni jag skall göra?