Doom 3 startar inte med no-cd patch!?!

Permalänk
Medlem

Doom 3 startar inte med no-cd patch!?!

Var och köpte Doom 3 idag och installerade det, installerade även en no-cd patch för vem tusan vill ha CDn i varje gång man ska spela. Och då vill inte spelet starta, när man dubbelklickar på ikonen så laddar den kanske lite smått i 2 sekunder sen händer ingenting, och trycker man CTRL-ALT-DEL och kollar under processer så ser man där att det står doom3.exe, försöker man stänga av den processen så händer ingenting, utan ist får man trycka på reboot knappen på datorn, för att försöka starta om datorn via windows funkar inte, processen vill helt enkelt inte stänga av sej...

Patchen jag laddade hem var gjord av Reloaded och den enda jag kunde hitta. Laddade hem den från en sida som såg seriös ut och inte någon cracking sida och har även virus testat den så det är inget virus, utan borde vara en riktig patch...

Nån som vet vad som är fel? Har ju just köpt en ny dator, AMD 64 S939 och även laddat hem Service Pack 2. Kan det vara nått av dessa två som spökar?

Permalänk
Medlem

hejdå

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

Om du nu köpte det så testa utan? I vilket fall som helst så får vi inte prata om cracks här (även om det är en laglig version av spelet).

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Jag testa utan och det funkar fin fint... Lyckades nu iaf få igång det på nått sätt ingen aning om varför det helt plötsligt funka. Men nu funkar det.

Och ska vi snacka lagar så säger svensk lag att det är lagligt att göra enskilda kopior av spel och om så krävs få använda sej av no-cd patchar och liknande...

Permalänk

No CD patchar är olagliga, det står i EULAn att du inte får ändra executable filen på något sätt, alltså får de inte diskuteras här. Jag ser inget fel i att använda dem, när man har alla jävla filer på HD:n så känns det så onödigt att byta skivor hela tiden när man ska spela något annat. Men räkna inte med att få någon hjälp med det här.

Permalänk
Hedersmedlem

Hursomhelst tillåter vi inte sådana diskussioner här, oavsett om det är lagligt eller ej.

tråd låst.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem