Permalänk

[PHP] Öppna en mediafil

Heisan!

Har läst någonstans att man kan köra en headers och öppna en mediafil automatiskt om man pekar mot den.

Typ likadant

<?php // We'll be outputting a PDF header("Content-type: application/pdf"); // It will be called downloaded.pdf header("Content-Disposition: attachment; filename=downloaded.pdf"); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?>

Men nu gör kodsnutten så att man laddar hem filen istället för att öppna den direkt. I mitt fall är det WMVfiler. Vet någon här
hur jag kan lösa det?

Skälet till detta är att jag inte vill köra en vanlig A HREF länk för då syns länken i källkoden, utan jag vill göra det lite mer jobbigare för folk som verkligen vill veta vart länken kommer ifrån.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Om man skulle få ladda ner en fil genom det så ser man ju endå vart filen tankas ifrån.

EDIT: jaha, du menar att den inte ska laddas ner?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ta bort readfile('original.pdf');

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk
Medlem

Re: [PHP] Öppna en mediafil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helmutt
Ta bort readfile('original.pdf');

Nä, nu har du hoppat i galen tunna

Ta bort andra header-raden, så webbläsaren får bestämma själv hur den ska göra.

<?php // We'll be outputting a PDF header("Content-type: application/pdf"); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?>

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Re: Re: [PHP] Öppna en mediafil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Nä, nu har du hoppat i galen tunna

Ta bort andra header-raden, så webbläsaren får bestämma själv hur den ska göra.

<?php // We'll be outputting a PDF header("Content-type: application/pdf"); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?>

Ojoj... Klistrade in fel... sorry!

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?