Animize Me! - Klar? Behöver era åsikter ;)

Permalänk
Medlem

Animize Me! - Klar? Behöver era åsikter ;)

Vet att den var uppe nyligen, men nu är den klar och skall nåt ändras måste det göras nu :/

http://www.ibisaeg.mine.nu/animize

Klar att släppa? Har gjort den åt en kompis som har tänkt att rita folk som mangafigurer mot lite pengar

Hade nåt konstigt problem för henne när hon kikade på den med IE 5.X, någon som kan visa en bild hur det ser ut för er där?
Eller ja, säg till om ni hittar nåt fel

Permalänk
Medlem

Gillar sidan, men undrar hur det ska gå runt.. Eller det kanske inte tar så lång tid att rita en bild, men tycker nog 40:- är lite..

Gatusatirtecknare (finns det ordet) i polen tog 30 slotz (tror valutan heter så) det är ungefär 30*2,5 SEK..

Permalänk
Medlem

Han/hon säljer sig för billigt, för bilderna håller för ovanlighetens skull ovanligt bra kvalitet

Permalänk

I IE får jag en ful scrollbar längst till höger på sidan.

Sidan är snygg och funktionsduglig tycker iaf jag. Kanske skulle ta och beställa en bild...

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Ni skulle bara se hennes animationer :S Helt galna, bild för bild har hon ritat för hand, ser nära nog professionellt ut.
Tack för kommentarerna, skall vidarebefodra det om priset Ni kanske har nåt förslag som vore rimligt?

Oneofakind: IE visar väl alltid en scrollbar? Eller tänker jag fel nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Prissättningen är förmodligen för låg mot vad marknaden är öppna att erbjuda. Räkna om de 40 kronorna till timlön blir det väl kring 20kr/tim, vilket är vad man tjänar i en sweatshop i korea. Kom ihåg att du är en yrkesmänniska, med förmodligen lång erfarenhet av ämnet, som skapar en handgjord produkt. Cirka 400kr/timme är enligt mig lägsta pris för frilansjobb med grafik. De flesta yrkesfotografer (däribland jag) tar enligt BLFs prislista 500-800kr/timme.

Det hon inte är tyvärr :/ Hon har ritat Manga i 3 år och är "bara" 15 år gammal. Men 150-200 per bild kanske är bra? Vill inte skrämma bort folk :/ Är mest en rolig grej detta, en idé hon fick

Permalänk
Medlem

Du har verkligen skills....! Keep up the good work!

Visa signatur

- Den som tar, han har
- Det man inte vet, har man ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Du ska inte vara feg att ta betalt.
Tycker 350-400kr/timmen är så lågt du får gå.
Skatta bara så är det ju lugnt, fan hon kan ju leva på detta
Det där är riktiga skills. Fyfan. Får kalla kårar.
Älskar designen me.
Inga minus, bara oändliga listor me +

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

som många andra redan sagt så har hon verklig talang.

sidan i sig är inte alls tokig, den heller. faktum är att jag gillar den också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Hej, San här.

Lånade Ibis konto ett litet ögonblick. Ville bara säga hur glad jag blir av att höra att ni gillar mina illustrationer. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hej, San här.

Lånade Ibis konto ett litet ögonblick. Ville bara säga hur glad jag blir av att höra att ni gillar mina illustrationer. Tack så mycket.

Du ska vara riktigt stolt att du kan måla sådär.
Vilka program använder du?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Jag använder Flash 4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Du ska inte vara feg att ta betalt.
Tycker 350-400kr/timmen är så lågt du får gå.
Skatta bara så är det ju lugnt, fan hon kan ju leva på detta
Det där är riktiga skills. Fyfan. Får kalla kårar.
Älskar designen me.
Inga minus, bara oändliga listor me +

Behövs inte så länge hon räknar det som hobbyverksamhet och tjänar under 30 000/år av verksamheten.
Zing!

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

är det inte 16.999/år man bara får tjäna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
är det inte 16.999/år man bara får tjäna?

Läs länken i KNAS's inlägg. Där står allt du behöver veta

Permalänk
Medlem

Fanx. .
Såg aldrig den

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Snygga teckningar! Tjejen som tecknar dom är riktigt duktig.

Hemsidan är också riktigt trevligt. Det som behövs är att utöka galleriet, men det kommer väl med tiden.

Och för all del ta bort texten "För det första är detta ett hobbyprojekt, och inget jag satsar seriöst på." Det låter som man kommer få en streckgubbe i inboxen och srämmer nog bort de flesta potentiella kunderna.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra sida! Känns personlig, men ändå seriös.

Men det där med priset. 40kr är nog ändå ganska lagom. Visst uppemot 100kr skulle också funka. Men det är nog gränsen för när folk drar sig för att beställa.

Edit: De där firefox-, validator- och php-länkarna känns lite töntiga. Typ "Ey jag är haxxor, för jag kör firefox, som är bäst".

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Och för all del ta bort texten "För det första är detta ett hobbyprojekt, och inget jag satsar seriöst på." Det låter som man kommer få en streckgubbe i inboxen och srämmer nog bort de flesta potentiella kunderna.

Hmm, har du nog rätt i, men var mest för att få fram det att det är något hon gör på sidan om sitt vanliga liv och inte arbetar professionellt med. Finns säkert bättre sätt att formulera det på

Permalänk

När kan man beställa? Jag har en kompis som fyller år nu snart och detta vore en kul present.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hmm, har du nog rätt i, men var mest för att få fram det att det är något hon gör på sidan om sitt vanliga liv och inte arbetar professionellt med. Finns säkert bättre sätt att formulera det på

det är väl inget som kunderna behöver veta?

det har absolut potential, skulle utan tvekan kunna tänka mig att beställa bilder. är ju perfekt som en personlig present istället för en tråkig cd-skiva eller bok. se bara till att göra bilderna stora så att man får bra storlek om man vill göra utskrifter.

lycka till!

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Wah, nice!
Jag skulle verkligen vilja ge min darling en sån på hennes student, snälla börja ta emot beställningar nu!

Och höj priset för fan. Åtminstånde 200, om du fortfarande vill ha låga priser.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
det är väl inget som kunderna behöver veta?

det har absolut potential, skulle utan tvekan kunna tänka mig att beställa bilder. är ju perfekt som en personlig present istället för en tråkig cd-skiva eller bok. se bara till att göra bilderna stora så att man får bra storlek om man vill göra utskrifter.

lycka till!

Mjo, om de börjar gnälla att det tar sånt tid för henne att fixa deras beställning så :/ Hon har ju trots allt skola och annat att sköta som är viktigare, om det blir en faslig massa beställningar kommer det ta tid.
Men ja, det går nog att skriva på ett bättre sätt, skall be San kika på det.

Firefox och PHP-knapparna ryker, ganska självklart när man tänker på det, inget kunderna ger ett ruttet öre för Valideringsknapparna får vara kvar, fast som enkla textlänkar istället, de kan vara en bra indikation på att sidan är seriöst gjord eller så.

Bättre galleri kommer upp senare idag, beställningar går nog att ta emot ikväll, eller i morgon, skall prata med San.

EDIT: Behöver er hjälp!
Kör animize genom denna: http://webxact.watchfire.com/

Får en varning på Accessibility, Priority 2, men jag ser då inget fel i vad jag gjort :S Kan ni hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Tycker du borde tillhanda hålla även SVG filer som är ett rent och öppet vektor format

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Tycker du borde tillhanda hålla även SVG filer som är ett rent och öppet vektor format

Hmm, kan Flash 4 exportera till det formatet? För det är det San gör bilderna i. Om så är det nog inget problem

Permalänk

Jag tror inte man kan sätta priset efrter vad som är en rimlig timlöön, då jag gissar att det är något hn gör för att det är kul är det ju inte heller helt relevant. Priset bör nog snarare sättas efter marknaden, hur många är villiga att betala ett visst pris? Anpassa efter antalet kunder hon vill ha. Fast jag tycker vektorfil bör ingå oavsett pris, eller åtminstonde vara möjlig att beställa i efterhand för ett lågt pris, det kostar ju inget extra för henne att "framställa" den.

Sen kan man ju vara smart och erbjuda extratjänster som att få en kvalitetsutskrift eller t-shirttryck också. (kontaka en kopieringsfima, tryckeri eller liknande för den sortens tjänster)

Snygg sida förresten.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Det är klart. Bara att beställa, priser är satta till 100:- för Byst, 150:- för Helfigur.

Bilderna levereras i .swf och .png, där .png har en höjd i pixlar runt 1200.

http://www.ibisaeg.mine.nu/animize/
Smakprov: http://www.ibisaeg.mine.nu/animize/images/gallery/swf/carolin...

Kom gärna med vidare förslag om vad som vore vettigt att fixa till.

Permalänk
Avstängd

Sim här>

Jag gillar konceptet riktigt mycket. Även om jag inte är någon animefantast så ska jag göra en beställning på mig och min flickvän när lönen väl kommer in.

Permalänk
Medlem

Ha! Var jag först med att beställa?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

fräckt!

Visa signatur

GOING HARDCORE ALLRIGHT?
bogomips : 1581.05