Är dom helt inkompetenta på Webhallen?
Eller är dom bara halvt inkompetenta?
Min bror beställde Windows XP OEM, en ADDA 120mm fläkt och ett HIS ATI X850XT - AGP där den 25:e November, grafikkortet var en beställningsvara och han fick ett preliminär datum på den 12:e Dec.
Han ringer den 12:e och frågar om det kommit in, men får svar att det dröjer lite och på deras sida kommer det upp att dom får in det den 30:e Dec.
Runt jul kommer det upp att en av deras butiker fått i 6 st av kortet, han ringer och frågar om det är möjligt att ta ett av dom korten och skicka till honom.
Men det finns fler köpare av det kortet per postorder, så även om dom skulle ta dom 6 korten till postorderkunder så skulle han inte få något av dom.
Han ringer igen den 30:e Dec och hör om kortet kommit in som det skulle, han fick då höra att det hade kommit men fläkten hade strulat och därför dragit ut på tiden, (fläkten var den enda vara som fanns hemma när han gjorde beställningen, så det är ju konstigt om den skulle strula till det.) beställningen hade tydligen gått till packning men det var något dom inte hittade men dom kunde inte se vad det var som var försvunnet.
Kundtjänsten garanterade att han skulle ha sin beställning senast mitten av nästa vecka(d v s mitten av förra veckan), när det fortfarande stod under behandling i tisdags så ringde han igen, då fick han höra att grafikkortet saknades och det var ett beställt från deras butikslager och skulle komma på onsdagen till packen(kortet i fråga har slutats tillverkas och går inte att få tag på längre).
I går fredag den 13:e så stod det fortfarande under behandling och han ringer igen, han fick då höra att det var något konstigt med ordern men han i kundtjänsten kunde inte se vad och han var inte insatt i ärendet, så min bror fick en e-mail adress till en Fredrik som jobbar där, han skulle vara insatt i det men hade gått på lunch och om min bror mailade så skulle han få svar under eftermiddagen.
Jag ringde upp webhallen vid 14:50 – 15:00 ungefär, och fick höra att vi skulle vänta på svar från den där Fredrik, och jag frågade om det inte gick att bli kopplad direkt till honom.
Fredrik var tydligen inte på sin plats och han visste inte när han skulle komma tillbaka och han hade inte kommit tillbaka efter lunch.
Jag tror han tog en tidig fredag utan att säga något, eller så finns inte den där Fredrik över huvudtaget.
Min teori är att det någon gång under den tid som allt låg undanlagt till packning, såldes genom butiken av någon som bara gick in och tog det från hyllan och hoppades på att det inte skulle göra något, och att det skulle gå att snabbt beställa hem utan att det märktes.
Och nu har dom upptäckt att det inte går att få tag på, och drar ut på det med konstiga undanflykter och hoppas på att min bror ska avbeställa det så dom blir av med problemet.
Eftersom man ingår i ett avtal med butiken när man beställer varor av dom, kan man då kräva att få ett likadant kort fast av en annan tillverkare som är dyrare än det man beställt?
Då dom inte kan få tag på det man beställt och det är dom som klantat till det och inte kan stå för det.
Dom kan ju inte stå för sin del i avtalet, och man kan ju inte säga att deras lilla force majeure som står på deras sida gäller, då det gäller händelser utanför deras kontroll då dom har haft kortet hemma (enligt vad dom sagt till min bror i telefon) och slarvat bort det.
90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.