svåraste klassen i wow?

Permalänk

svåraste klassen i wow?

lirar som mage o har testat warrior, tyckte mage var lite svårare att lira speciellt i grupper då man ofta får hålla igen för att inte dra aggro.

tänkte starta en ny klass, och vill då lira något "svårt" där det inte är att bara köra fram en gubbe "hacka" sönder mobsen. Förslag?

Permalänk
Medlem

Då skulle jag säga Discipline speccad Präst Vad jag har hört ska de vara väldigt kluriga att spela samtidigt väldigt roliga.

Annars typ, kanske Pala/Warlock?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Innan 1.9 hade jag definitivt sagt warlock, inte nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrono
Innan 1.9 hade jag definitivt sagt warlock, inte nu.

½off topic : Vrför inte längre?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

mage, i pvp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
½off topic : Vrför inte längre?

/kale

De har blivit buffade

Startade min warlock den 12:e feb 2005, dagen efter release då jag kom på att jag inte ville spela med min level 9 warrior som skapades nån timma efter att servrarna gick live, dingade 60 med warlocken i söndags (1 årsdagen *yay*).

Det har blivit en otrolig skillnad på warlocks, de var lite sega att spela förrut och de var visserligen kraftfulla om de spelades rätt, men det krävdes mycket till innan du verkligen fick till det riktigt bra.
Nu mera krävs det ungefär samma "skill" som till de andra klasserna.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
mage, i pvp

mm, visst... pom, trinkets, bang, 7k crit död enemy.. svårt svårt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

ja, självklart har alla mages båda trinkets och 400 i dmg gear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

men seriöst, lägg av! inte särskilt många som har extremt bra dmg gear + de två imba trinketsen, och dessutom.. 7k crit? visst visst.

Permalänk
Medlem

Ingen klass är egentligen "svår" nu för tiden. I pvp är det sten sax påse, om det är inte väldigt stor skillnad på utrustningen. I pve så anser jag att antingen priest eller tank warrior har det jobbigast eftersom de måste vara alerta hela tiden. Dps kan ju slacka till då och då; ) men det är väl bara vad jag tycker..

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Mages är bara skit iaf.. alla har sp mkt dmg så dom bara har 1k hp .. pang > dead mage

Permalänk
Sötast

Helt seriöst så verkar det vara Paladin just nu, 1% av alla paladiner man träffar på nuförtiden kan spela sin klass, resten är bara idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Ingen klass är egentligen "svår" nu för tiden. I pvp är det sten sax påse, om det är inte väldigt stor skillnad på utrustningen. I pve så anser jag att antingen priest eller tank warrior har det jobbigast eftersom de måste vara alerta hela tiden. Dps kan ju slacka till då och då; ) men det är väl bara vad jag tycker..

Preics, har spelat som både Priest och Warlock i end game och det är extremt mycket jobbigare att vara Priest, för ett misstag kan wipa hela gruppen. Som dps:are är det mycket softare, då kan man till och med afk:a lite ibland =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
ja, självklart har alla mages båda trinkets och 400 i dmg gear

jao..annars är det la ganska onödigt att vara mage.

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Druider är svårspelade i PvP, inget uber burst dmg utan du får helt enkelt anpassa dig hela tiden till den klass du möter.

Varje klass med låg dmg output druid/paladin/icke epic geared warrior är svåra att lyckas bra i PvP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
men seriöst, lägg av! inte särskilt många som har extremt bra dmg gear + de två imba trinketsen, och dessutom.. 7k crit? visst visst.

Sett mages och locks som crittat 7k.

Edit: Har en film på en warlock som crittar 11 000.

Permalänk
Medlem

Jag trodde rogue var skitsvår ^^ Eller, jag tror fortfarande att rogue är skitsvårt, men det återstår att se ^^

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Avstängd

Cloth speccad warrior.

Permalänk
Medlem

Restro specad Druid i PVP.

skämt åsido.

Spelar själv Druid och hade väldiga problem före 1.8 patchen. Då hade jag sagt att druid är svårast. Nu vet jag inte.
Som druid så måste du vara bered att byta form, tanka när det behövs, hela när det behövs och dpsa när det behövs. Man måste vara med i hela fighten i instancer. Inte bara stå där och DpSa. Väldigt roligt att spela druid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gordon
Preics, har spelat som både Priest och Warlock i end game och det är extremt mycket jobbigare att vara Priest, för ett misstag kan wipa hela gruppen. Som dps:are är det mycket softare, då kan man till och med afk:a lite ibland =).

Jag blir så sur på Locks som afk:ar, snälla! Era dots BEHÖVS!
Det är rätt jobbigt för mig att som tank att ta en ner en helt vanlig elite mob (oftast nån lvl högre) utan några dots på den eller annat.
10 shadowspells och lite aktivitet så är jag nöjd!

Locks har ju en väldigt hög dmg och det är trisst när folk inte utnyttjar den
Era dots är ju insane imba, en lvl 60 lock som red förbi mig på epic mount i STV och la agony på mig och 1 spell (Kmr inte ihåg) till sen red han vidare.
Jag kan tala om för er att jag överlevde för att jag hade potions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan

Med vilken spell och vilken equipment? Aldrig sett något ens i närheten...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Sett mages och locks som crittat 7k.

¨

Jag har den också, inget konstigt att han crittat så mycket. Hela saken var uppgjord, Warlocken är så buffad som han bara kan medans Warriorn har alla debuffs i världen ungefär..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Med vilken spell och vilken equipment? Aldrig sett något ens i närheten...

Det var antagligen i BTW. Jag har hört att det ska finnas gubbar där som får vulnerability mot en speciell magi lite då och då, t.ex shadow.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att Warlock är den svåraste klassen att spela, men kan man sin klass så är alla bra. Alla klasser är någorlunda balanserade, men hunters är lite väl bra just nu. Jag spelar som mage och tycker den är den roligaste klassen att spela, jag har även en lvl 60 druid men tycker att nya skillträden gjort att man måste vara antingen healer, feral eller moonkin. Det är jäkligt svårt att vara en bra healer samtidigt som man vill kunna grinda i feralform, en restospeccad druid i catform är som en tandlös tiger.

Som Mage måste man ha mkt +dmg gear, men samtidigt ha hp och manapool att ta av, sen börjar balansgången, i instancer man får se över dps:en, drar man 2 crittar i rad kan man få köra lite wand. Med +dmg gear kan man gå ner några ranker i spellsen om man inte vill dra aggro, specca subtlety är ett måste i BWL och köra arcane missilies. Några 7000 crittar gör man då inte men runt 3500 crittar med frostbolts, AP och trinkets. Normala frostbolts ligger runt 900, crittarna runt 1800, saknar en del gear i nuläget. För att få +500dmg och göra 2k+ crittar med frostbolts utan AP och trinket krävs mycket bwlgear, och har man gear från endgameinstancer så förtjänar man att få göra massiv skada. Så en bluegear class vs en epicgear class går inte att jämföra, lika lite som en pvespeccad vs en pvpspeccad.

Och angående de där trinkets Zandalar hero charm och Talisman of Ephermalpower så vill jag som PVE mage hellre ha Briarwood reed och Neltharians tear för mer dmg over time. Självklart tar man ZHC och Talismanen för PVP, för lite burstdamage.

I BWL finns mobs som har vurnability mot en viss school of magic, och blir det en frost så kan jag critta uppmot 10k med ap och trinkets.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Det var antagligen i BTW. Jag har hört att det ska finnas gubbar där som får vulnerability mot en speciell magi lite då och då, t.ex shadow.

Nej, det var inte i BWL, det var mot en warrior med alla möjliga debuffs/buffs som ger mer damage (zerker stance, amplify magic, imp scorch) medan locken använde Flask of Supreme Power, Arcane Elexir, ToEP, ZHC etc. Det kommer inte hände i AB/AV/WSG

Svåraste är nog MT eller healer

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Ifall du vill spela något annat än att gå fram och mosa motståndaren, har du inte valt fel spel då?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Svåraste är nog MT eller healer

flash heal, flash heal, flash heal, flash heal (fortsätt tills bossen tröttnat)
just ja heal dig själv ibland

bara tankat en gång i "end-games" och då var det spännade för att det var nytt antar att man kommer tröttna på alla roller nångång. Så jag skulle tippsa på att klasser som har olika spelsett är roligast. Men nu var det iofs svårast vi prata om... aja blizzard gör ett nogelunda bra jobb och håller spelet i balans.

Fråga runt i guilden om ni inte kan köra en swap char day i mc nån gång, eller behöver ens inte vara mc typ dm kan vara en början. Man får mer insyn om man spelar klassen än folk som pratar om den. Vad som är svårt är subjektivt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
De har blivit buffade

Startade min warlock den 12:e feb 2005, dagen efter release då jag kom på att jag inte ville spela med min level 9 warrior som skapades nån timma efter att servrarna gick live, dingade 60 med warlocken i söndags (1 årsdagen *yay*).

Det har blivit en otrolig skillnad på warlocks, de var lite sega att spela förrut och de var visserligen kraftfulla om de spelades rätt, men det krävdes mycket till innan du verkligen fick till det riktigt bra.
Nu mera krävs det ungefär samma "skill" som till de andra klasserna.

Kör man UD lock så är de lätt..Då är de lättare att ta påhoppande rogues..
Att vara human warlock och försöka ta en UD rogue innan level 60 är som att kasta snöbollar mitt på sommaren med snö du hittat i sanden på bahamas

Min polare lirade sin lock till 59 men på 60 var det lungt.(human, Dracy @ haomarush<Slaves of the fist>) På 60 blir de balanserade och kan ta alla klasser om de spelar rätt..De har massa curses att tänka på, spelar de rätt är de inga problem att ta 1 eller 2 motståndare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parcheesi
¨

Jag har den också, inget konstigt att han crittat så mycket. Hela saken var uppgjord, Warlocken är så buffad som han bara kan medans Warriorn har alla debuffs i världen ungefär..

Det är endå en fin critt... Först 10k, sen 11k.

HaGgZ: Nej, men jag har sett en mage med fullt Netherwind set som crittade 6-7k dmg.
Har sett warriors uppe i 5-6k dmg också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
[B]Kör man UD lock så är de lätt..Då är de lättare att ta påhoppande rogues..
Att vara human warlock och försöka ta en UD rogue innan level 60 är som att kasta snöbollar mitt på sommaren med snö du hittat i sanden på bahamas

humm, humans skill är perception....kopierade den från wow-europe=)

- Perception - active
Activate to increase stealth detection radius by 10 yards - lasts 20 sec - 3 min cooldown

akta imba mot rouges=)

så om du är en human lock..på med en dot på en gång, fear alt. death coil, ladda soulfire, en till fear immolate, conflagrate - död=)
Funkar oftast..

ha perception på autocast humans^^

----edit----

Jo, pvpandet tar slut vid lvl60 också(1vs1)...då är det bara den som får in första slaget/spell som vinner...

Visa signatur

MEn_LOL