Ändra Boot/uppstartsbilden?

Permalänk
Medlem

Ändra Boot/uppstartsbilden?

Hur gör man för att ändra eller få bort den första bilden man ser när man starta datorn?
Nu har jag en som kommer fram när jag direkt har startat den, då kommer en bild där fabrikatens märke kommer fram och stannar så i ett par sekunder SEN kommer ju sedan Windows boot-screen men den har jag läst om men om jag vill ändra första bilden, hur gör jag då...om det går?

Mvh// Dum-Dan

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Har för mig att det inte går. Tror det är inprogrammerat i bioset eller nåt. Har också velat göra det.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Detta kanske är nått?

Bios Logo Changer 1.0

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

http://www.wincustomize.com/Skins.aspx?LibID=32

Du behöver programmet Bootskin av stardock också. Kommer inte ihåg vad deras hemsida var men du hittar det nog ganska fort

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Det är inget av det ni länkade till. Det han menar är att han vill få bort loggan som kommer och täcker hela skärmen när man startar datorn.
På min kommer det en stor fin Compaq logga istället för att visa info om datorn. Antar att han menar nåt sånt.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Hedersmedlem

Den får man bort i BIOS, om inte tillverkaren tagit bort det valet. Leta efter Full Screen Logo---Enabled och ändra den till Disabled. Kan även heta Startup Screen eller liknande, finns olika varianter, men det är som sagt en inställning i BIOS.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Vet ej om jag hinner in i Bios, är typ 1-2 sekunder mellan Logobilden och Windows Bootscreen..får väl pröva när jag kommer hem!

Tack så mycket...peace out!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)