Permalänk
Medlem

Antivirus program i symbian

Har nu har jag införskaffat mig min första symbian telefon en nokia n70 och jag undrar nu hur allvarligt det är med virus till symbian telefoner?
Bör man installera ett antivirus program?
Har lästa att Symantec antivirus program ska vara segt och sega ner telefonen.
Någon som har provat det och vet om det är sant eller inte?
Om detta är fallet har ni tips på andra antivirus program som fungerar bättre?

Tack för svaren på förhand.

Visa signatur

FJ

Permalänk
Medlem

Hej, inget svar på hur farligt det är, beror väl på hur mkt osignerade program etc. man installerar. Vet dock att McAfee har ett program för S60, McAfee VirusScan Mobile. Har själv N70 men inget antivirusprogram..

Permalänk
Medlem

Det är som med din dator. Installerar du massa saker du inte har koll på så kör du med virusprogram. Jag har installerat massor med mjukvaror och inte råkat ut för trubbel. Det värsta som händer är att du får slå in *#7370# och formatera den och lägga in backupen du förhoppningsvis gjort innan.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Det ingår en testversion av symantec security när du köper n70. Kolla under meny>office>security och installera programmet.
När du uppdaterar tänk på att välja att köra det över 3g (internet) och inte wap för då blir det dyrt...

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD