Marknadsföra sig på internet

Permalänk
Medlem

Marknadsföra sig på internet

Vet väll inte riktigt om det hör till webdesign, men jag tar chansen.

Är det någon som vet lite om hur man gör för att marknadsföra en hemsida på internet? Slänga upp banners på andra hemsidor kan ju bli lite dyrt.
Ja... det vart en bred fråga, men jag hoppas någon kan sammanfatta det bra.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

har man något folk vill ha behöver man ingen marknadsföring
Du kan ju alltid fixa såna där annonser på google, ska inte vara allt för dyrt.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Självklart behöver man marknadsföring oavsett vilken produkt man försöker sälja! Hur ska någon veta om denna produkt om du inte berättar för någon om den?
Har för övrigt inte så bra koll hur en bra marknadsföring skulle se ut på Internet.

Permalänk

Earlen. Ok!
Hur ska det spridas? Ja, te.x kompisen berättar för kompisen, som berättar för mamman som berättar för dagisfröken som berättar för polisen som berättar för fyllot i cellen som berättar för övervakaren. (Tänk på det där företaget google...)

Och om du uppfinner en ny skruvmejsel får du väl ringa runt till företag som säljer det. Startar du en sida fullproppad med porrbilder så söker väl folk på google? En sida med massa banners är bara jobbigt.. Surfar man på en sida med ett forum vill inte jag ha tips om hur man hittar kattleksaker som mormor britt har stickat.

Och marknadsföring krävs väl alltid men jag menar att man inte alltid behöver betala för den. Vilket du troligtvis förstod men du ville bara få mig att poängtera det. Tack!

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

I sådana fall missförstod jag dig. Ledsen.