Blinkande lampor på en Netgear GS105 Switch.

Permalänk

Blinkande lampor på en Netgear GS105 Switch.

Jag fick idag mitt stadsnät. (10/10) Trevligt tyckte jag. Så jag kopplar in min dator rakt på uttaget i väggen och kollar hastighet. 9,4mb/s. Det tycker jag är finfint.

Jag har dock en server i garderoben som vill vara med på ett hörn så då köpte jag en Netgear GS105 gigabit switch från dustin förra veckan som jag tänkte använda. Kopplar in den med min dator bara. Tänkte kolla om hastigheten var samma. Då fungerar internet ca: 1 minut. Sen lägger det bara av.

Nu blinkar alla lampor på switchen var 4:e sekund. Jag har dragit ur sladden för att starta om den. men samma visa igen. Det är dessutom ingen skillnad om jag har kablar i eller inte.

Någon som haft samma problem? Jag vill nämligen att det ska funka så fort som möjligt med tanke på servern, så svar snabbt skulle uppskattas.

Är det kanske dax att skicka tillbaka switchen till dustin redan?

EDIT: Jag luktade sedan på switchen och det var inget trevligt med det. BRÄNT! Kontaktade Dustin nyss för att få en ny. Nån som haft med dustins returtjänst att göra? Fungerar det bra?

Visa signatur

Stationär: [dualB Windows 7 & Ubuntu 9.10][P182][Core2 Duo E8400][2 x 2GB][8800GTS 512 MB][SAMSUNG 226BW 22"][Canon Pixma IP4000][Logitech MX1000][diNovo Edge]
Cam: [Canon EOS 40D]
Phone: [Iphone 3G]