Permalänk

Rivatuner hänger dator vid uppstart

Hade precis flashat om mitt moderkort till premium-varianten och installerade Windows på nytt, installerade alla program på nytt (noterade att de grafikdrivrutinerna jag hade sen innan var senare än de de hade på nvidias sida =S ).

Ibland dessa program ligger RivaTuner som har fungerat felfritt alla gånger tidigare. Dock så vägrar dator boota längre än ljudsnutten när man kommer in i Win.

Efter lite felsökande (läs formatteringar) så konstaterar jag att det är när jag klockat i RivaTuner och startat om det hänger det sig. Fungerar felfritt mad alla instänningar i RivaTuner tills jag väljer att klocka mitt grafikkort.

Någon som har ett humm om vad det kan vara?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

Jo att du råkat kanske sett för hög klock så att när windows startar och rivatuner sätter igång din klock så hänger det datorn. Starta felsäkert och stäng av den i msconfig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Klocken har fungerat felfritt tidigare det är det som är de skumma.
Avinstallerade det i felsäkert läge men det hjälpte inte, dock orkade jag inte gå in i registert och kolla så jag formatterade sen...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.