script som fyller i username och pass automatiskt.

Permalänk

script som fyller i username och pass automatiskt.

Tjenare alla glada..
Det jag är ute efter är ett skript som t.ex. öppnar upp en sida i IE, låt oss säga gmail och sedan där så fyller den i mitt lösenord och användarnam automatiskt och loggar in mig..

Kan detta lösas i ASP/PHP kanske .bat script på nått sätt?

Permalänk

Jag tror det finns diverse gmail-plugins till Ruby om du har koll på det.
Annars så får du se hur deras inloggning fungerar och sen posta datan manuellt, borde fungera med php eller asp, kan nog vara lite knepigt.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk

jag tog mest gmail som exempel, ska egentligen ha scriptet till en annan hemsida men jag funderar mest på hur ett sånt script kan vara uppbyggt..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Använd cookies.

Permalänk

#!/usr/bin/perl -w use WWW::Curl::Easy; my $curl = new WWW::Curl::Easy; sub body_callback { my ($chunk,$context)=@_; push @{$context}, $chunk; return length($chunk); # OK } sub POST { my ($site,$data) = @_; my @body; $curl->setopt(CURLOPT_WRITEFUNCTION, \&body_callback); $curl->setopt(CURLOPT_FILE, \@body); $curl->setopt(CURLOPT_HEADERFUNCTION, \&body_callback); $curl->setopt(CURLOPT_WRITEHEADER, \@header); $curl->setopt(CURLOPT_URL, $site); #$curl->setopt(CURLOPT_RETURNTRANSFER,1); $curl->setopt(CURLOPT_FOLLOWLOCATION,1); $curl->setopt(CURLOPT_COOKIEJAR,"cook"); $curl->setopt(CURLOPT_COOKIEFILE,"cook"); $curl->setopt(CURLOPT_POST,1); $curl->setopt(CURLOPT_POSTFIELDS,$data); $curl->perform; my $err = $curl->errbuf; my $info = $curl->getinfo(CURLINFO_HTTP_CODE); return join("",@body); } sub GET { my ($site) = @_; my @body; $curl->setopt(CURLOPT_WRITEFUNCTION, \&body_callback); $curl->setopt(CURLOPT_FILE, \@body); $curl->setopt(CURLOPT_URL, $site); #$curl->setopt(CURLOPT_RETURNTRANSFER,1); $curl->setopt(CURLOPT_FOLLOWLOCATION,1); $curl->setopt(CURLOPT_COOKIEJAR,"cook"); $curl->setopt(CURLOPT_COOKIEFILE,"cook"); $curl->perform; my $err = $curl->errbuf; my $info = $curl->getinfo(CURLINFO_HTTP_CODE); return join("",@body); }

Bara använda de där funktionerna för att använda GET och POST i http och skicka rätt requests.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.