program för 3d animering till nybörjare?

Permalänk

program för 3d animering till nybörjare?

hej

jag är sugen på att börja animera lite smått på fritiden och undrar lite vad det finns för program som inte är alltför avancerade tills man fått in känslan för animering lite.

det jag vill göra är att ha en "gubbe" som man kan göra olika saker med, till exempel hoppa runt och göra volter, slåss och kanske tom klättra lite med.

är inte så intresserad av att göra snygga modeller eller texturer utan vill mest åt själva animerings och programmeringsbiten. så ifall nån vet något lämpligt program och nån bra sida med tutorials och vill dela med sig utav det så skulle det va kul!

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nendo borde vara en bra början. Enkelt och roligt.

Permalänk
Permalänk

tusen tack för svaren! har en del att pyssla med nu. finns det färdiga modeller som andra har gjort att ladda ner nånstans? är som sagt mest sugen på att lära mig animera och programmera

Permalänk

Maya har ju en PLE (Personal Learning Edition) oxå som e gratis...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Maya har ju en PLE (Personal Learning Edition) oxå som e gratis...

tänkte precis skriva det. Lätt bästa programmet att kika på

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Maja finns och är väldigt simpelt och nybörjar vänligt, finns många sidor som har tutorials som visar hur du kan göra de mesta, från bollar till egna versioner av ... troll?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Blender och MakeHuman tror jag skulle passa.

Permalänk

jag laddade ner maya PLE som någon skrev, så nu har jag fullt upp med att lära mig grunderna

dock så känns det som att maya är ett program som man mest gör modeller och animerar filmer och sånt, är det bara nåt jag fått för mig eller? för jag är sugen på att göra små spel

Permalänk

Blender har en inbyggd spelmotor som kanske kan vara kul att trixa med.

Permalänk

Jo, om du ville ha ett program för att göra småspel i är nog inte Maya det bästa valet, men när det gäller 3D-modellering är det enligt mig det bästa...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Maja finns och är väldigt simpelt och nybörjar vänligt, finns många sidor som har tutorials som visar hur du kan göra de mesta, från bollar till egna versioner av ... troll?

http://www.3dtutorials.sk
www.highend3d.com
www.3dtotal.com
www.tutorialized.com
www.3dcafe.com
www.autodesk.com

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX