Colin McRae Dirt problem

Permalänk
Medlem

Colin McRae Dirt problem

Har installerat spelet och det flyter på bra fast min ratt fungerar inte... Har en Saitek R440 och den fungerar i andra spel..

Vad är felet ?

Visa signatur

Corsair 600W Gaming Edition | Intel Core i5 4670K | 8GB DDR3 RAM | Corsair Carbide 330R | Sapphire Radeon R9 290 | Arctic Accelero Xtreme 3

Permalänk
Medlem

Har exakt samma ratt som du har. Har länge funderat på att ge bort den eller slänga den och köpa en ny, problemet med den ratten (så jag ser det) är att den bara stödjs av äldre spel. För det är bara på de nyaste spelen som den inte fungerar, typ tappar force feedbacken eller gas och broms på samma pedal eller liknande grejjer. Då jag skulle köra DiRT med den så gick det inte att gasa och svänga på samma gång, skulle man svänga fick man släppa gasen helt, och tvärtom.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Har exakt samma ratt som du har. Har länge funderat på att ge bort den eller slänga den och köpa en ny, problemet med den ratten (så jag ser det) är att den bara stödjs av äldre spel. För det är bara på de nyaste spelen som den inte fungerar, typ tappar force feedbacken eller gas och broms på samma pedal eller liknande grejjer. Då jag skulle köra DiRT med den så gick det inte att gasa och svänga på samma gång, skulle man svänga fick man släppa gasen helt, och tvärtom.

Är det verkligen så tragiskt att den inte är kompatibel med nyare spel? Inget som går att fixa med nån speciell drivrutin?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in ratten innan du startar spelet? Fungerar inte för mig annars.

Jag har en gammal Microsoft Force Feedback Wheel som säkert är 8 år gammal och den fungerar utmärkt med Dirt2.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Har du kopplat in ratten innan du startar spelet? Fungerar inte för mig annars.

Jag har en gammal Microsoft Force Feedback Wheel som säkert är 8 år gammal och den fungerar utmärkt med Dirt2.

Jepp den funkar bra både force feedback och allt i test i windows men inte i DiRT.....har tyvärr inget annat racingspel att testa på....

Citat:

Tackar......då till nästa fråga jag kan inte välja annat än keyboard i DiRT den känner inte ens av ratten och jag har senaste uppdateringen(1.22 senaste jag hittade i allafall ) från codemasters hemsida.

Permalänk
Medlem

Äntligen funkar ratten klockrent i DiRT.......visste inte att man var tvungen ställa in den som tangentbordet......fick ta bort t.ex. pil upp å trycka på gasen då kom y-axel dit fick sen göra samma sak för alla andra funktioner......tordde att ett spel skulle känna av ratten automatiskt å inte att man ändrar tangentbordets knappar......aldrig varit med om det förut.......

Men vad hjälper det int kör man då nå bättre för det

http://www.youtube.com/watch?v=vMJfWB3vDgE

Permalänk
Medlem

Volvo raggare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas

Som VOLVORAGGARE blir man aldrig vuxen.
Är själv 42 och är barnsligt förtjust i codemasters bilspel.
Kommer att vara barn för evigt!

Visa signatur

Asus P8Z77-V LX2 i5 3470 Corsair H80 Fractal Design 1000w
8GB DDR3 1600 Corsair
Asus GTX 770 2GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krrjon
Äntligen funkar ratten klockrent i DiRT.......visste inte att man var tvungen ställa in den som tangentbordet......fick ta bort t.ex. pil upp å trycka på gasen då kom y-axel dit fick sen göra samma sak för alla andra funktioner......tordde att ett spel skulle känna av ratten automatiskt å inte att man ändrar tangentbordets knappar......aldrig varit med om det förut.......

Men vad hjälper det int kör man då nå bättre för det

http://www.youtube.com/watch?v=vMJfWB3vDgE

Du borde testa att installera Richard Burns Rally istället. Så att bilen beter sig som en bil d.v.s.