Aftonbladet hackat av VFH.

Permalänk
Medlem

Aftonbladet hackat av VFH.

Japp som topic lyder så blev Aftonbladet hackade av gruppen VFH(Vuxna förbannade hackare).
Vet inte riktigt vart jag skulle posta tråden. men det blev här iaf.
Gruppen har kommit "långt in i systemet" och fått tag i Mail användarnamn och passwords till nästan hela Aftonbladet vad jag vet. till bland annat VD Aftonbladet Hierta AB, Carl Gyllfors. I en tråd på Flashback.info så gav gruppen ut lösenord och Allmänna MassMail skickades ut till alla på aftonbladet av flashbacks medlemmar.

Vet inte riktigt hur det är med reglerna till forum som är förbjudna i sverige men jag länkar dit. Sen om mod inte gillar det så feel free to delete.
http://www.flashback.info/showthread.php?t=597565

”Folket måste göras påminda om att det media skiter ur sig och trycker på oss inte alltid är sanningen. Istället väljer man att köra på det som säljer och en jävla massa snyfthistorier och smutskastning av människor.”
vad var dom hade och säga varför dom gjorde det.

Desutom bjuder Jan helin på kaffe till hackarna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1573466.ab

Intressant och jag tycker själv att VFH har en poäng. lite trött på allt skvaller och skit i aftonbladet. En ändring i media skulle inte skada. vad tycker ni?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Ganska löjligt och onödigt att hacka enligt mig och det säger jag trotts mitt nick.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Glömsk

Jag såg den där listan med lösenord. Den listan innehåller nog det bästa lösenordet jag någonsin sett. Aldrig någonsin sen jag besökte Internet för första gången har jag sett en tjänst som tillåter lösenord kortare än 4 tecken. Sen tittar jag på den där listan, och vad ser jag? En kille som har lösenordet:

d

Japp, ett tecken. Bokstaven d. Det enda lösenordet jag sett som skulle kunna brute-forcas för hand snabbare än för att skriva ett program som gör det. Jag blev så imponerad över det här lösenordet att jag var tvungen att skapa en sån här motivationsposter. http://psionicist.online.fr/passwordposter.jpg

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Att Aftonbladet är en skittidning är ingen nyhet. Dålig journalistik, fel nyhetsprioritering, faktafel, språkfel m.m. Men jag ser inget konstigt med det, eftersom så är hela gula pressen... de lever på löpsedlar och sensationer (som oftast är nåt i stil med "Superpiller - förlora 50 kg på en dag", "Linday Lohan nymfoman" etc...

Det som däremot är störande är deras attityd. Hur de förnekar det ovanstående. Sen har jag förståelse att VFH vill få ner sidan efter att Aftonbladets IT-tekniker kallat dem för script-kiddies. Nu har de plötsligt ändra sig och bjuder in "gruppen som är extremt skicklig på datorer" till saft och bullmöte. Ännu ett försök för sensation?

Lättast är ju att sluta läsa skitet, men eftersom så många gör det ändå tycker jag tidningen ska ha nån form av ansvar för det skit de skriver.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

lustigt, dom äger banker säger dom. det är så att man vill ha sina pengar i madressen

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Japp, ett tecken. Bokstaven d. Det enda lösenordet jag sett som skulle kunna brute-forcas för hand snabbare än för att skriva ett program som gör det. Jag blev så imponerad över det här lösenordet att jag var tvungen att skapa en sån här motivationsposter. http://psionicist.online.fr/passwordposter.jpg

Länge sedan jag skrattade så mycket, tack.
Det är inget snack om saken att Aftonbladet är en skittidning, men jag tycker att dessa personer hackade deras system borde ha gett ut lite mer information kring alla nyheter som ignoreras och helt enkelt det smutsiga bakom Aftonbladet.
Just för att den vanliga "medelsvensson" får en inblick i vad som faktiskt sker, än att läsa Aftonbladet dagen därpå och se jävla teknikern sitta och "bjuda in dem på bulle". =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Deras IT-chef hade ett fint password iaf

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Deras IT-chef hade ett fint password iaf

http://static.pici.se/pictures/GXjOJXrum.jpg

Haha omg... så jävla synd.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Aftonbladet... *suck*

Det behövs inte sägas mer^^

Permalänk
Relik 📜

Jobbiga blir väl om massa namn på anonyma källor börjar läcka ut som han Helin sa, då drabbar det ju helt plötsligt massa personer som egentligen inte har något med saken att göra. VFH lär väl tänka så långt själva dock, är ju att skjuta sig själva rätt bra om man börjar gnaga på grundlagarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jobbiga blir väl om massa namn på anonyma källor börjar läcka ut som han Helin sa, då drabbar det ju helt plötsligt massa personer som egentligen inte har något med saken att göra. VFH lär väl tänka så långt själva dock, är ju att skjuta sig själva rätt bra om man börjar gnaga på grundlagarna.

Men detta är väl inget som har hänt? Det är ju rätt uppenbart att herr chefredaktör försöker plocka billiga poäng från sina läsare genom att beskylla VFH för något de varken har gjort eller ens hotat med att göra.

Permalänk

Hackade inte VFH expressen också ?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Men detta är väl inget som har hänt? Det är ju rätt uppenbart att herr chefredaktör försöker plocka billiga poäng från sina läsare genom att beskylla VFH för något de varken har gjort eller ens hotat med att göra.

Nej, precis, det har inte hänt och händer förhoppningsvis inte heller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

VHF hackade kanal 3 elr 5

Permalänk
Musikälskare

Lätt jag hade drar på en kaffe om jag var dom, låter ju soft

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Dom hackade TV3...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

aftonbladet förtjänar det, men sånt som med polisen.se var jävligt omoget,

det bidrar bara ännu mer hat till fildelare och folk som gör något olagligt på nätet som är harmlöst.

kul om jag hade kvaddat deras bil tex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Dom hackade TV3...

ajuste, så var det ja.

http://image.bayimg.com/oaielaabk.jpg

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de hackade TV3. Lite taskigt nu när de fyller 20 år och allt. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Tycker också aftonbladet är en skittidning men det här är ju bara idiotiskt och omoget. De lär knappast få mer sympati och folk blir bara förbannade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Tycker också aftonbladet är en skittidning men det här är ju bara idiotiskt och omoget. De lär knappast få mer sympati och folk blir bara förbannade.

Håller med.
Hacka nåt vettigare istället, kanske nån al-Qaida sida eller nåt.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501

Tror inte dom hackar Aftonbladet (eller något annat för den delen) för att dom vill få med sig hela svenska folket i deras korståg. Dom gör det för att det är kul & spännande + att dom inte gillar aftonbladet och helt sonika vill jävlas med dom.

Permalänk

vilka n00bs

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista