Finns bildspelsprogram?

Permalänk
Medlem

Finns bildspelsprogram?

Tjenare!

OS X inbyggda bildspelsfunktion verkar inte kunna det jag vill göra, jag har en mapp med kanske 250 undermappar och kanske 25000 bilder, i Vista är det ju bara att trycka på bildspelsknappen när man är inne i "huvudmappen", sen kan man välja slumpmässigt bildspel, det är detta jag söker.

Hur fixar man detta?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Preview.app kan visa flera filer på en gång. Du måste bara öppna dem på samma gång, t.ex. genom att markera dem i finder och högerklick>open på dem alla. Då får du bläddra mellan dem.

Annars kan du ju markera alla, köra quicklook och fullscreen därifrån.

Permalänk
Medlem

Funkar inte på mappar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig preview har någon begränsning på max antal bilder den kan ladda in också, märkte det förut när jag skulle köra något bildspel då inte alla kom med. Fast detta kanske var i Tiger, kan ju ha ändrats sen dess visserligen.

Permalänk
Medlem

Har för mig att programmet Just Loocking ska klara av detta.

Permalänk

Jag använder Phoenix Slides för precis detta. Gratis och fungerar utmärkt.
http://blyt.net/phxslides/

Permalänk
Medlem

Just Looking var nice, tackar, problemet är att den inte verkar kunna slumpa bilder i bildspelet och kan den verkligen fixa alla undermappar? :S

Phoenix Slides var precis det jag sökte efter, eller jao, hade varit grymt om det bakade in en slideshow ikon direkt i finderna men man kan ju inte få allt, tack så mycket

Visa signatur