Permalänk
Robot

Server-chassi-bygge

Tjena, i somras bestämde jag mig för att det var dags för ett hem åt min server, som tidigare stod ihopplockad helt som ett spektakel. Så måste fixxa något chassi, pengarna tryte så valde enklare varianten.

Material gick lös på ca 20€ lite under..

Den består av:
asrock moderkort
amd athlon xp 3000+
2st 320gb wd diskar i raid1
2x 512mb ram
samnt ett 5900ultra nvidia geforce kort.

Den står o kör cs-server, ventrilo-server, webbserver, o filserver.

Tyvärr så ligger den bara på en 10/1 lina. Annars skulle den nog få lite mera jobb..

Besök albumet: Server-chassi-bygge av olol

Permalänk
Medlem

Vad tusan är det där för en jetmotor till kylare x)

Aja, 6/10 får du Skulle gärna vilja se lite mer skydd till chassit som det är nu så kan minsta lilla sak få din rigg att gå kaputt...

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

lite småtufft vänter dock på mer bilder.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Cruzad3r:
Jo, det såg coolt ut o lyste när jag var mindre, så den var bääst.. Men den tyvärr både såg ut som en och lät som e jetmotor, så nu är det en vanlig stock kylare på den istället.
Njanå, den står ju som man ser på sista blden ganska skyddad under en hylla, så det är väl om någon får för sig att sparka under hyllan.. hehe

Fullmoon:
Tackar, klar med bilder nu, Ifall ingen har något dom vill se mera så kan jag ju klart gå o dra fram den o fota.

Tyckte det var för många byggen där dom plockade ihop komplett datorer, så tänkte lite försöka ändra på det, inte det absolut snyggaste/seriösaste, men det är ju hemmagjort ivf?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Kan du länka till vart du köpte kylaren och "Moddar-brosan".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol

Tyckte det var för många byggen där dom plockade ihop komplett datorer, så tänkte lite försöka ändra på det, inte det absolut snyggaste/seriösaste, men det är ju hemmagjort ivf?

hehe, okej. Så länge den inte tar stryk så.
Och helt rätt, hemmabyggen är äg, ska försöka att motivera mig själv till att bygga ett eget chassi... någon gång.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beweer
Kan du länka till vart du köpte kylaren och "Moddar-brosan".

Kylaren tror jag var från verkkokauppa (finsk butik) för måånga år sen, med många menar jag.. 5-7 år sedan. Moddarbrorsan fick jag gratis av mamma..

Visa signatur

Permalänk

Garv på jetmotorn och "mammaplankan"!! XD

Permalänk

Chassit är riktigt HARDCORE gamer +++++++++++++++

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

8p, mest för jetmotorn

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Blir det inte väldigt dammigt när det är så öppet och står på golvet? Tuff jetmotor iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför ber alla om ursäkt för dåliga bilder!!!! mobiler kan faktiskt ta hyfsat bra bilder. som bevisat här även om någon var lite suddig

Permalänk
Medlem

kan ju iaf inte vara någon höjdar cs-server

Visa signatur

e6600, 8800gts 640MB asus P5N32-E SLI PLUS, 2gig 6400, 500hdd

Permalänk
Medlem

Jo, men någon av dem blev suddiga, dem jag bad om ursäkt för.. Tog ju bilderna och dem såg bra ut på skärmen. Men vissa visade sig senare suddiga, och då var det för sent o ta nya.. Men håller med Mobilbilder kan vara underbart bra med rätt förutsättningar.

twiqzi:
Kom igen, det är ju jetmotor på servern!

Micke1989:
Jo, blir tyvärr lite dammigt, men sen igen så är det inte såå farligt, bara o blåsa lite så försvinner allt iom att det är öppet så.. inget chassi o öppna så det fungerar trots allt..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

*snip* VA COOL CPUKYLARE 10p! Vad är det för nåt??

* inlägg redigerat enl. §1.2 /mod *

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

haha är din bror till mycket hjälp? Tur du inte byggde vingar på det då hade den nog åkt iväg med den jetmotorn Ska du inte ha några sidor på ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

7p....Tyvärr inga högre för att du inte har några sidor...Din moddarbrorsa såg inte ut att vara till mkt hjälp

Du måste ha en rik mamma som köper en moddarbrorsa till dig

Visa signatur

-+ PaynE +-

Permalänk
Medlem

Haha, Nä, vågade inte vingar, funderar på om jag skulle slå på några sidor, men vill inte ha något som stänger in för mkt heller, kanske får bli vinterns projekt?

Tjogge_
Vet inte va du har i biologi, men pappa sponsrade moddarbrorsan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns inte som din brors händer=P ?

Ser enorma ut för honom (:

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk

Liten liten pojke med typ enorma händer ? typ mutant ? ser framemot finslipningar och förbättringar !

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Haha, det är för händerna är väldigt nära kameran och han enbit bort, dåliga proportioner..

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
1 p

Tack, det var bra kommentar, vet ju precis vad jag kunde förbättre..

Visa signatur

Permalänk

Kanske seriösare? Göra ett "riktigt" chassi?

Permalänk
Medlem

nice även om jag aldrig hadde velat ha ett sånt chassi

jetmotorn va kul!

Permalänk

Vad är detta?

Visa signatur

CITERA!!!!!