Vad använder ni för e-post program?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för e-post program?

Samt finns något e-postprog som man kan importera e-post från Outlook express 6?Har både Win 7 samt XP vill kunna ha samma medelanden i e-posten.

ok,hittade Thunderbird...
Men vad använder ni för prog?

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

`Skulle säga Thunderbird.

Det med lite olika plugins och med Mozbackup så kan man backa upp TB när man måste ominstallera.

Enkelt, ej krävande och snabbt.

Och sist men inte minst GRATIS

Permalänk
Medlem

mmm.. har kört Thunderbird större delen av mitt windows liv dock leker jag med Outlook 2007 just nu. Outlook borde väl kunna importera från express utan probs

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Kör Windows Live mail. Konverterade på mail och kontouppgifter från outlook express. Finfint med Livemail då man kan ha hotmail, Gmail etc i samma program.

Permalänk
Medlem

Windows Live Mail är faktiskt mycket rent och snyggt. Dessutom nyttjar jag den förvånansvärt användbara och praktiska kalendern som finns inbyggd - det är ett stort plus. Rekommenderas!

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att köra Windows Live Mail & Outlook 2007 paralellt ?

Edit: Tänkte bara nämna att jag kör både Gmail & Hotmail i Outlook 2007 via Outlook Connector

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kört Thunderbird sen det kom. Brukar lägga det på en separat partition så jag behöver aldrig installera om det utan kopierar bara undan profilen när det är dax att installera om windows. Gör på samma sätt med Firefox.

Det roliga med Thunderbird är att alla mails ligger kvar lokalt även fast man tar bort dom, iallafall för mig. Så jag har en lokal "mail cache" på flera hundra MB.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

ställer mig i thunderbird ledet. Kört det i flera år nu.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Thunderbird här med!

Permalänk
Medlem

Thunderbird sen flera år tillbaka. Toknöjd!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Synd bara att thunderbird är i limbo.. händer det nåt där överhuvud taget ?

Visa signatur