Program för att bygga hemsidor

Permalänk
Medlem

Program för att bygga hemsidor

Hej,

Letar efter ett program för att skapa hemsidor.

Det jag letar efter mer specifikt är ett program som med ett
grafiskt och användarvänligt interface gör det lätt att göra
sin egen hemsida.

Alltså ingen kodning. Kan grunderna men kan knappast bygga en
hemsida. Jag vill att programmet skall göra så mycket av jobbet som möjligt.

(vet det finns en del hemsidor som gör det möjligt att skapa hemsidor+ hosting gratis men då tillkommer alltid banners, reklam osv.. detta vill jag komma ifrån.
Så om någon vet någon sida som hostar och har ett smidigt verktyg för att bygga hemsidor är detta också av intresse)

ex på sidor som jag tycker funkar väldigt bra är www.webs.com dock tillkommer reklam på hemsidan.

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter. tack på förhand!

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Dreamweaver for the win. Men det kostar en slant också.

Permalänk
Medlem

Är det dreamweaver du letar efter?.. kolla det iaf passar på dina krav.

Permalänk
Medlem

oki får se om jag kan hitta någon bra demo på det så får jag testa det imorgon!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

NVU eller Amaya - två gratis program, har dock inte provat dem

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Dreamweaver demo hittar du här: https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamwea...

Tack. Sitter på jobbet nu så får testa när jag kommer hem )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
NVU eller Amaya - två gratis program, har dock inte provat dem

nice.. får kolla upp det också.

Har även kikat runt lite på gratis sidor för att hosta hemsidan på och fastande tillslut för http://www.freehostia.com/
Verkar riktigt bra, inga banners eller reklam och bra stöd! Några erfarenheter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Freehostia har jag använt i flera år och är mycket nöjd med dem.

Dock så tror jag de har en begränsning på hur stor vardera fil man laddar upp får vara. men det hade jag endast problem med när jag skulle ladda upp min flash sida. Men det var ett tag sedan så det kan ha utökats eller helt försvunnit.

Annars inget negativt! Bra uptime också!

REKOMENDERAS!

Permalänk
Medlem

Tack för inputten!

Kommer vara en väldigt liten sida, men krav på bra tillgänglighet och
absolut inga skumma banners och liknande! Så det låter bra.

Visa signatur

Permalänk

Tjena! Jag använder Weebly.com

Riktigt användarvänligt, man kan välja att ladda upp sin egen css-design, sina html-sida eller köra med deras färdiga templates.

Den enda reklamen som kommer synas är att sidan är gratis och från weebly, längst ner, inga pop-ups och sånnt.

Det är en webbläsarintegrerad WYSIWYG (What You See Is What You Get) precis som Dreamweaver, som jag för övrigt rekommenderar om du ska ge dig in i websideskapandet på allvar.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Tjena! Jag använder Weebly.com

Riktigt användarvänligt, man kan välja att ladda upp sin egen css-design, sina html-sida eller köra med deras färdiga templates.

Den enda reklamen som kommer synas är att sidan är gratis och från weebly, längst ner, inga pop-ups och sånnt.

Det är en webbläsarintegrerad WYSIWYG (What You See Is What You Get) precis som Dreamweaver, som jag för övrigt rekommenderar om du ska ge dig in i websideskapandet på allvar.

Lycka till

Tack. Får kolla upp detta!

Eftersom min kodning är begränsad så krävs det någon form av grafisk interface så det låter bra

Visa signatur

Permalänk

Jobbar på webbyrå och jag skulle säga att det lättaste är att söka på templates till wordpress. Där finns också ett stort utbud av pluggins som gör att man kan få med de flesta funktioner. Det är inte en total site manager som t ex X site pro, men fullt tillräcklig för det mesta, gäller bara att hitt/köpa (för några få dollar) en bra template

Man också läsa mer på en googling av att bygga hemsidor,
Bygg Hemsida