Ipod Touch 2G Jailbreak

Permalänk
Medlem

Ipod Touch 2G Jailbreak

Hej,

Undrar vilket sätt som säkrast att använda för jag fick min ipod touch 2Gen 2.2.1 idag
och undrar om man kan göra nån restore point om nånting så skulle gå snett

Permalänk
Medlem

För det första, uppgradera till 3.0, det går att göra helt gratis.

Sen är det bara jailbreaka med redsn0w, det är den säkraste, och har alltid funkat för mig.
Skulle det mot förmodan bugga, så äre bara göra om, så har det alltid vart för mig iaf

Permalänk
Medlem

länk till 3.0 för man gör det inte på Itunes. men om du menade 3.1 så kostar det 40 kronor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0kke
länk till 3.0 för man gör det inte på Itunes. men om du menade 3.1 så kostar det 40 kronor.

Hörrö sötnos, jag tror inte man får skriva hur man gör offentligt på SweC, så jag sänder dig ett PM

Edit:
Man kan ju fan inte skicka PM till dig

Edit2:
Gå in på denna sida:
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Välj iPod Touch 2G 3.1.1, och ladda ner den.
När den är klar så öppnar du iTunes, och håller in shift samtidigt som du trycker på "Leta efter uppdatering".
Då får du välja vilken firmware du vill lägga in i iPoden, då väljer du 3.1.1:an, och sen låter du iTunes göra resten.

Vill du däremot jailbreaka den på en gång, då kör du in 3.0:an, och kör en jailbreak med redsn0w på den.

Permalänk
Medlem

Okej men det går at tskicka men varför kan man inte säga hur man instrallerar en helt vanlig update? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0kke
Okej men det går at tskicka men varför kan man inte säga hur man instrallerar en helt vanlig update? :S

Uppdateringen från 2.x -> 3.x kostar egentligen pengar för iPod Touch-ägare. Tror det är anledningen.

Tänk på att du inte kan jailbreakea en 2G iPod touch som kör 3.1.1. Det finns än så länge endast till 3.0.

Håll koll på denna sida för uppdateringar:
http://blog.iphone-dev.org/

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Om man nu skulle Jailbreaka sin iPod, går det att återställa den? Till o-jailbreakad?

EDIT: Vad finns det för fördelar med att Jailbreaka den?
Fördelar/Nackdelar skulle va nice å veta.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Om man nu skulle Jailbreaka sin iPod, går det att återställa den? Till o-jailbreakad?

EDIT: Vad finns det för fördelar med att Jailbreaka den?
Fördelar/Nackdelar skulle va nice å veta.

Inga problem att återställa den helt, du kan göra bort dig med jailbrejket och fortfarande återställa, du kan dra ur sladden mitt i när du jailbrejkar och ändå återställa den, så att förstöra sin ipod/iphone med att försöka jailbrejka är nästan obefintligt. Jag har nämligen råkat ut för problem mitt i ett försök på iphonen och de var inga problem att fixa (USB-porten dog mitt i allt heh..)

Fördelar finns de många, finns alla möjliga program utan kostnad och så vidare.

Nackdelar, ptja, batteritiden, det är de enda. Det är väl mest för att man använder ipoden mer än vanligt pga alla roliga program/spel osv. Alltså egentligen ingen nackdel,eftersom de inte drar mer än vanligt, man använder enheten mer än vanligt bara (det blir ju roligare att använda den!).

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Jailbreak= kunna spela betal spel och köra betal program gratis

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Jailbreak= kunna spela betal spel och köra betal program gratis

Nej. Det är piratkopiering, blanda inte ihop det är du snäll.

Jailbreak = Öppna upp för all möjlig funktionalitet. T.ex. Terminal-support (med allt som hör till), SSH, Mediaserver, köra program i bakgrunden (t.ex. Spotify), möjlighet att köra egna teman på gränssnittet, utbyggd funktionalitet för t.ex. bluetooth och wlan. Detta är bara några få saker man öppnar upp för. Framförallt så handlar det om att kunna installera program som inte följer eller är begränsade utav Apples restriktioner när det kommer till program.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)