Permalänk
Medlem

Bluescreen/Loading Screen Cykel

Har precis byggt en ny dator, hade lite problem men det löste sig (http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...), hade glömt en kabel.

Nu fungerade datorn utmärkt i söndags, kunde spela alla nya spela på högre inställningar än förväntat.
Datorn stod på fram tills på måndagen då den av någon anledning startades om automatiskt precis när jag vaknade, när den hade startats så fungerade det som det skulle.
Sen gick jag till skolan och lät datorn stå på av en anledning, när jag kom hem 17:30 satte jag mig ner och installerade GTA 4, under installationen började datorn lagga till ungefär var 20e sekund, likaså efteråt när installationen var slutförd.
Bestämde mig för att kolla på That 70s Show på datorn men lagget återstod och påverkade även serien, så jag startade om datorn...
Fick upp skärmen där man väljer "Starta datorn normalt, felsäkert läge, med nätverk, med kommandotolken och senast fungerande inställningar."
Ingen av dem fungerar utan det som händer är att vad man än väljer så fortsätter den till Windows Vista laddningskärmen, direkt när den är klar dyker det upp en bluescreen i en halv sekund sen startar datorn om igen.

Såhär ser datorn ut:
[list]
ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)16
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB, 7200RPM, 300 MBps
Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz, Socket 775, 3MB, FSB 1066, Boxed

• Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL
    XFX GeForce GTX 260 666M 896MB PhysX PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI, HDCP, 55nm, 666/2

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska tilläggas samma sak fortsätter med Windows-skivan i.