Permalänk
Medlem

Program att klippa video med

Jag skulle behöva ett program där man kan klippa bort snuttar ur videor utan att behöva konvertera/rendera dem sen. Finns det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

VirtualDub

Edit: Glöm dock inte att välja "copy" eller vad det nu står exakt under Videomenyn.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Jag ska ta en titt på det programmet. Tack så mycket!

EDIT:
När jag försöker öppna en fil så får jag detta felmeddelande: "MPEG Import filter: invalid pack at position 3: marker bit not set; possibly MPEG-2 stream"
Tar den inte det filformatet eller? Mina avi-filer funkar i alla fall bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Virtualdub stödjer inte MPEG-2. VirtualDubMod kan importera MPEG-2 men då kan man inte klippa utan att konvertera/rendera.

Finns andra program för MPEG-2, t.ex. VideoReDo. Själv använder jag MPEG2Schnitt (men det programmet funkar bara med elementary streams, alltså demuxad MPEG-2 där ljudet och videon separerats till olika filer). CutterMaran är ett liknande program.

Permalänk
Medlem

TMPGEnc Editor om du kan tänka dig ett kommersiellt program. Klipper lossless och kan även klippa helt frame accurate och renderar bara om de rutor som verkligen måste komprimeras. Mycket bra.

http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tme3.html

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.