Datorintrång, hackproblem HJÄLP!!
Tjena!
Jag har massiva problem med nån form av datorintrång som nu har pågått i ca 2-3 mån, jag behöver hjälp asap tack. Jag har Comhem och det är INTE trådlöst.
Problem jag haft/har :
Person/er loggar in på en viss community profil jag har, jag ser deras ip nummer och oftast är det nån som sitter med Tele2 mobilt. Har även förkommit Comhem ipn.
Har spårat så gott jag kunnat men får bara fram bredbandsleverantören, har pratat med abuse avd. på Comhem men dom är enligt mig efterblivna.
Nån raderade mitt community konto, fick ett mejl till min hotmail att det skulle vara raderat från mitt egna ip nummer, vilket givetvis inte stämmer!
Jag har bytt hotmail adresser, ändrat lösenord iaf 15ggr, bytt användarnamn, skapat nya profiler och installerat om datorn 6ggr på 10-14 dagar. Från Vista till Windows7 och sen tillbaka till Vista. Ominstallation via windows, har inte kunnat boota för att installera om.
Har alltid haft Antivirus Eset Nod32 och malware samt windows egna brandvägg, ringde Comhem och skällde ut dom så dom bad mig hämta ner deras virusprogram/firewall. Det har INTE hjälpt!
Jag laddar inte ner och jag är inte inne på massa konstiga sidor heller. Dock tror jag att det kan ha börjat med att min kompis som har en splitter ny laptop btw, började använda sig av mitt internet.
Kompisen är dagligen inne på porr communitys, chatter och får ett 20tal nya msn kontakter varje dag.
Efter ett tag, nån vecka några veckor så började våra msn krångla. Blev utloggad hela tiden och det stod att vi var inloggade på 2 platser samtidigt. Min kompis datornamn kommer upp varje gång det händer och även mitt egna datornamn då. Detta händer så fort kompisen loggar in på msn hemma från sig.
Personer på min msn blir blockade och borttagna, och det är inte jag som gör det. Kompisen har inte detta problem längre, men det har jag.
Kan även tillägga att kompisens hotmailer har blivit kapade några ggr, fått lösenord knäckta på hotmail och Payson.
Jag har säkert glömt att skriva nåt, men har nog fått med det viktagste så jag får ta det härifrån. Snälla hjälp, jag blir tokig! Är rädd att det kommer bli mycket värre... För jag vågar knappt sätta på min dator hemma!!